کشت گندم در 26هزار هکتار از اراضی میاندوآب
۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۸:۳۷
شناسه : 278598
5

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: امسال تاکنون 26 هزار هکتار از اراضی شهرستان میاندوآب، زیر کشت گندم رفته است.

پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به وضعیت کشت گندم پاییزه در شهرستان میاندوآب، اظهار کرد: امسال تاکنون 26 هزار هکتار از اراضی شهرستان میاندوآب، زیر کشت گندم رفته است.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: 12هزار و 500 هکتار از سطح زیر کشت گندم پاییزه به صورت آبی و 13 هزار و 500 هکتار نیز به صورت دیم کشت شده است.

وی به جایگاه مهم میاندوآب در کشت گندم در سطح استان اشاره کرد و گفت:در سال زراعی گذشته 80 هزار تن گندم از 27 هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول در میاندوآب برداشت شد که در شهرستان میاندوآب پنج مرکز خرید نیز نیز محصول گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را خریداری کردند.

دیانتی به کشت کلزا در شهرستان میاندوآب نیز اشاره و تصریح کرد: کلزا در تناوب با  دیگر محصولات زراعی بویژه گندم و جو حاصلخیزی خاک را بهبود بخشیده و باعث افزایش عملکرد محصول بعد از خود شده و در راستای سیاست های احیای دریاچه ارومیه، کلزا گیاهی با نیاز آبی کم بوده و بهترین محصول برای جایگزینی با محصولات آب بر می باشد.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: امسال به منظور توسعه کشت کلزا 348 هکتار از اراضی شهرستان میاندوآب، زیر کشت کلزا یا دانه های روغنی می رود که 30 درصد افزایش سطح زیر کشت داشته نسبت به سال گذشته دارد.

وی به جایگاه مهم میاندوآب در کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: میاندوآب دارای 82 هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل 52 هزار هکتار اراضی آبی و 30 هزار هکتار اراضی دیم است و بیش از 50 نوع محصول زراعی و باغی در این شهرستان تولید می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.