سرباز وظیفه شهید «مظفر سهرابی»
۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰:۰۵
شناسه : 318631
1
سرباز وظیفه شهید «مظفر سهرابی» در سال ۱۳۴۲ در شهرستان میاندوآب دیده به جهان گشود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، سرباز وظیفه شهید «مظفر سهرابی» در سال ۱۳۴۲ در شهرستان میاندوآب دیده به جهان گشود. تا پایان دوره متوسطه در رشته اقتصاد درس خواند، سپس به خدمت سربازی اعزام شد. پس از طی دوره آموزش به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در منطقه زبیداد و دهلران عزیمت کرد و بعد از ماه‌ها مبارزه سرانجام در نهم خردادماه سال ۱۳۶۳ به درجه رفیع شهادت نایل گردید.

سرباز وظیفه شهید «مظفر سهرابی» در سوم اردیبهشت سال ۱۳۴۲ در یکی از محله‌های شهرستان میاندوآب در یک خانواده متدین و زحمت‌کش دیده به جهان گشود. تا پایان دوره متوسطه در رشته اقتصاد درس خواند و مدرک دیپلم خود را اخذ نمود.

دارای اخلاق نیک و رفتار پسندیده‌ای بود، در خانه همیشه آرام و سربه‌زیر بود و در بین دوستان خود همیشه احترام خاصی داشت.

شهید سهرابی در اوقات بیکاری و تعطیلات تابستان کار می‌کرد و مددکار خرج خانواده خود بود. بعد از پایان تحصیلات به خدمت سربازی اعزام شد و پس از طی دوره آموزش در دو نوبت به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در منطقه زبیداد و دهلران عزیمت کرد و مشغول نبرد با دشمن گردید.

همیشه می‌گفت: «امام رهبر تمامی مسلمین است و هر کسی که مسلمان باشد، باید از اوامر امام پیروی کند». جنگ را همیشه برای خود یک جهاد حق علیه باطل دانست و می‌گفت: «ما وظیفه داریم در مقابل بایستیم و مبارزه کنیم، باید در مقابل تجاوز کفار ایستادگی کرد».

بعد از انقلاب اعتقاد وی بیشتر شده بود و همیشه در نامه‌های خود می‌نوشت که مادر هر چقدر از دستت بر می‌آید به رزمندگان دعا کن و به قرآن علاقه خاصی داشت. آخرین روزی که از ما جدا می‌شد به مادرمان گفت: «گریه نکن و فقط صبر کن»، به خواهرش هم گفت: «دیگر مرا نخواهی دید دیگر آخرین بار است که به مرخصی آمدم و به خانه دیگر نخواهم برگشت».

شهید مظفر سهرابی به‌عنوان سرباز وظیفه عازم جبهه‌های نبرد شد و بعد از ماه‌ها مبارزه سرانجام در نهم خردادماه سال ۱۳۶۳ به درجه رفیع شهادت نایل گردید.

روحش شاد و یادش گرامی

منبع: پرونده فرهنگی بنیاد شهید آذربایجان غربی

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.