سرباز شهید عوض خاکیان
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۰۵
شناسه : 319161
1
سرباز شهید عوض خاکیان، دوم خرداد سال ۳۹ در شهر میاندوآب متولد شد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه ایثار و حماسه پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، سرباز شهید عوض خاکیان، دوم خرداد سال ۳۹ در شهر میاندوآب متولد شد.

دوم خرداد سال ۳۹ کودکی در شهر میاندوآب، کودکی قدم به این دنیای خاکی می‌نهد که او را عوض نامیدند.

نظام ستمگر دوران دهه ۴۰ با نظریه‌های نامرئی راه کسب علم و معرفت را بر محتاجان و آنان که وضع مالی خوبی نداشتند، مسدود می‌کرد تا به خیال باطل خود، چند صباحی خوش باشند. شهید عوض هم که کودکی بسیار باهوش و زیرک بود؛ ولی متأسفانه به دلیل استضعاف و محرومیت خانواده یارای ادامه تحصیل نداشته و به همین علت توانست تا دوم راهنمایی درس بخواند، بعد مجبور به ترک تحصیل شده و به کار کارگری مشغول می‌شود تا از این طریق کمکی بر مخارج و امرارمعاش خانواده‌اش باشد.

پدر و مادر شهید عوض خاکیان از لحاظ فرهنگی مسلمان و معتقد به دین مبین اسلام و شیعه‌مذهب بودند و او در چنین خانواده‌ای بزرگ و پرورش یافت. بدین‌سان عموم اهل محل و طایفه از او به خیر و نیکی و صداقت و پاک‌دامنی و جوانمردی و گذشت یاد کرده و نام و یادش را گرامی می‌دارند.

زمان خدمتش که فرارسید، عازم سربازی شد و با دشمنانی که همیشه آرزوی نابودی‌شان را داشت، سرسختانه مبارزه کرد تا اینکه دوران خدمتش به پایان رسید. در پایان خدمت مقدس سربازی که هنوز جزو نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بود؛ جهت تسویه‌حساب و اخذ کارت پایان خدمت، هفدهم شهریور سال ۶۱ به شهرستان میاندوآب رفت. آنجا طی درگیری و مبارزه‌ای بی‌امان با عناصر ملعون ضدانقلاب به اسارت ضد انقلابیون کومله درآمد و دیگر هیچ‌کس و هیچ ارگانی از وی خبری نداشت، تا اینکه چهارم مرداد سال ۸۳ جسم مطهر شهید، شناسایی و پس از تشییع به خاک سپرده شد.

فردی معتقد و پایبند و صادق و پاک‌دامن بود و از نظر علمی به علت همنشینی با اشخاص آگاه و دانا و متوجه عالم، سیاس و متفکر بود و در اجتماع به پاکی و صداقت و امانت‌داری و جوانمردی شهره بود.

منبع: اداره اسناد، هنری و انتشارات بنیاد شهید آذربایجان غربی

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.