سرانه تخت بیمارستانی در میاندوآب به ۱/۴ رسید/۷۴ پزشک متخصص در میاندوآب فعالیت دارند
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۰۳
شناسه : 294630
15
مدیرشبکه بهداشت و درمان میاندوآب: حیدری با اشاره به افزایش سرانه تخت بیمارستانی در شهرستان میاندوآب به 1/4 تحت به ازای هر یک هزار نفر، گفت: تعداد تخت های بیمارستانی در شهرستان میاندوآب در هفت سال گذشته از حدود 190 تخت در دو بیمارستان عباسی و حضرت فاطمه زهرا(س) به 450 تخت رسیده ایم.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، سهراب حیدری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات  در میاندوآب با ارائه گزارشی از عملکرد شبکه بهداشت و درمان میاندوآب در سال های اخیر، اظهار کرد: شهرستان میاندوآب به عنوان سومین شهر و یکی از مهم ترین شهرهای آذربایجان غربی دارای دو بیمارستان و ۱۱۰ خانه بهداشت و ۲۳ مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی است.

مدیرشبکه بهداشت و درمان میاندوآب افزود: حدود ۵۰ درصد مراکز جامع سلامت و ۳۰ خانه بهداشت در سطح شهرستان میاندوآب که تخریبی بودند، در سال های اخیر تخریب و بازسازی شده اند که اقدامی قابل توجه بوده است.

وی با بیان اینکه جمعیتی در حدود ۱۷ هزار نفر حاشیه نشین در شهر میاندوآب وجود دارد، گفت: این جمعیت نیز نیازمند دریافت خدمات سلامت هستند که در این زمینه سه پایگاه سلامت در حاشیه شهر برای ارائه خدمات به این عزیزان ایجاد کرده ایم.

حیدری با اشاره به ایجاد مراکز جامع خدمات سلامت به صورت شبانه روزی در سطح شهرستان، تصریح کرد: هم اکنون سه مرکز جامع خدمات سلامت در چهاربرج، باروق و للکلو با دارا بودن امکانات لازم به مردم منطقه ارائه خدمات می نمایند و در کنار آنها فوریت های پزشکی نیز ایجاده شده است.

مدیرشبکه بهداشت و درمان میاندوآب با بیان اینکه مراکز معین ۱۶ و ۲۴ ساعته دراین شهرستان ایجاد شده که در ایام کرونا نیز کمک بسزایی به ما کردند، افزود: در کنار این موضوع نیز مرکز مشاوره بیماری های رفتاری با محوریت ارائه خدمات به بیماران خاص راه اندازی شده و تمام افراد نیز در سامانه سیب ثبت و هر مراقب سلامت به دو هزار و ۵۰۰ نفر خدمات ارائه می دهد.

وی با اشاره به افزایش سرانه تخت بیمارستانی در شهرستان میاندوآب به ۱/۴ تحت به ازای هر یک هزار نفر، اظهار کرد: تعداد تخت های بیمارستانی در شهرستان میاندوآب در هفت سال گذشته از حدود ۱۹۰ تخت در دو بیمارستان عباسی و حضرت فاطمه زهرا(س) به ۴۵۰ تخت رسیده ایم.

حیدری به تکمیل و افتتاح بال دوم بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت:هم اکنون احداث بیمارستان جایگزین عباسی نیز با افزایش به ۳۶۰ تخت با پیگیری های انجام گرفته در دستور کار بوده و در شرف تحویل به پیمانکار جدید است.

مدیرشبکه بهداشت و درمان میاندوآب به افزایش تخت های آی سی یو از ۱۰ تخت به ۴۵ تخت اشاره و تصریح کرد: تخت های دیالیز نیز تقریبا سه برابر شده و فضای اورژانس و درمانی نیز در سطح شهرستان افزایش قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۷۴ پزشک متخصص در رشته های مختلف در شهرستان میاندوآب فعالیت دارند، اظهار کرد: تقریبا جایگاه میاندوآب به عنوان قطب درمان در جنوب استان احیا شده و پزشکان فوق تخصص جراحی پلاستیک و جراح مغز و اعصاب و فک وصورت در میاندوآب دایر شده است.

حیدری با اشاره به توسعه حوزه پشتیانی در بخش بهداشت و درمان، گفت: افزایش ظرفیت منبع آب و تامین برق اضطراری، دستگاههای اکسیژن ساز و ایجاد بخش های جدید در مراکز بیمارستانی از جمله این اقدامات بوده است.

مدیرشبکه بهداشت و درمان میاندوآب با بیان اینکه بخش رادیولوژی بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) تجهیز شده و رادیولوژی دیجیتال راه اندازی شده است، تصریح کرد: ایجاد بخش سونوگرافی در اورژانس، راه اندازی اتاق های زایمان خصوصی در بال دوم بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س)، بازسازی و افزایش تعداد اتاق های عمل از دیگر اقدامات انجام گرفته است.

وی به راه اندازی دستگاه ام آر آی پیشرفته ۱/۶ تسلا تا چند ماه آینده در شهرستان میاندوآب اشاره کرد و گفت: دستگاه سی تی اسکن دوم در بیمارستان عباسی نیز با پیگیری های انجام گرفته در شرف تحویل است.

حیدری به افزایش تعداد پایگاههای فوریت پزشکی و کاهش مدت زمان رسیدگی به بالین بیمار اشاره کرد و افزود: پیش از این سه فوریت پزشکی در شهرستان میاندوآب وجود داشت که با کمک خیرین به ۹ پایگاه افزایش یافته و سبب کاهش رسیدگی به بالین بیمار از ۱۲ دقیقه به کمتر از پنج دقیقه شده است.

مدیرشبکه بهداشت و درمان میاندوآب با اشاره به کمک ۷۰ میلیارد ریالی خیرین سلامت به بخش بهداشت و درمان این شهرستان، گفت: آی سی یو بیمارستان حضرت عباسی، ایجاد مراکز مشاوره بیماری های رفتاری و حضور در کنار کادر درمان و سلامت بویژه در ایام کرونایی از جمله کمک های خیرین سلامت در شهرستان بوده است.

وی با اشاره به ایجاد دانشکده علوم پزشکی جنوب استان در میاندوآب، افزود: این موضوع نیاز به پیگیری و تلاش دارد که هم مورد تاکید نماینده محترم مردم در مجلس و هم ما است و پیگیر آن هستیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.