سال گذشته ۷۲ هزار پرونده در آذربایجان غربی با صلح و سازش مختومه شد
۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۰۰
شناسه : 299657
5
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: سال گذشته حدود 72 هزار فقره پرونده در سطح استان با بهره گیری از ظرفیت‌هایی مختلف با صلح و سازش طرفین، خاتمه یافت.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، ناصر عتباتی در نشست مسئولان عالی قضایی جنوب آذربایجان غربی در میاندوآب با تاکید بر  ترویج فرهنگ صلخ و سازش در جامعه، اظهار کرد:  باید از ظرفیت های موجود برای ایجاد صلح وسازش در پرونده های قضایی و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه استفاده کرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: در سال گذشته در حدود ۷۲ هزار فقره پرونده در سطح استان با بهره گیری از ظرفیت‌هایی موجود مانند تریبون نماز جماعات، بسیج، شورای حل اختلاف، گروه های جهادی و ریش سفیدان قبایل و افراد صاحب نفوذ با صلح و سازش طرفین، خاتمه یافت.

وی در ادامه از اسناد بالادستی و سیاست ابلاغی و برنامه های تحولی قوه قضاییه به عنوان رویکرد دستگاه قضایی استان در سال جدید نام برد و گفت: برنامه‌های تحولی توسط ریاست محترم قوه قضائیه در نشست اخیر با شورای قضایی استان‌ها مورد تاکید قرار گرفت و تهیه و تدوین شده که به حوزه های قضایی ابلاغ می‌شود.

عتباتی با تاکید بر جلوگیری از اطاله دادرسی و مبارزه جدی  و قاطع با فساد در عرصه های مختلف، تصریح کرد: توجه به ارتباط با مردم، برپایی میز خدمت در مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم و رعایت اخلاق و تکریم مراجعان از جمله سیاست‌های کاری دادگستری استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.