سالانه ۴۱۰ تن قارچ خوراکی در میاندوآب تولید می شود
۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۰۱
شناسه : 299682
7
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب: مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: بطور میانگین با سه مرحله کشت، ۴۱۰ تن در سال قارچ خوراکی در میاندوآب تولید و به بازار عرضه می شود.
پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به وجود ۲۰ واحد فعال پروش قارچ خوراکی به مساحت دو هزار و ۶۰۰ متر مربع در این شهرستان گفت: بطور میانگین با سه مرحله کشت، ۴۱۰ تن در سال قارچ خوراکی در میاندوآب تولید و به بازار عرضه می شود.

وی افزود: تولید قارچ خوراکی در این شهرستان برای ۴۳ نفر بطور مستقیم و برای ۸۰ نفر بصورت غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم نموده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان قارچ خوراکی، در سال جاری، مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره بانکی در قالب مشاغل خانگی پرداخت و تعداد چهار واحد تولیدی نیز در مجموع جهت دریافت مبلغ چهار میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات بنیاد علوی معرفی شده است.

دیانتی  تولید محصولات گلخانه ای و پروش قارچ را ظرفیت مناسبی برای افزایش تولید در واحد سطح، عنوان و تصریح کرد: با مشاوره فنی و ارائه تسهیلات در بخش گلخانه ای و قارچ می توانیم در این بخش جهش بالایی داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: قارچ‌های خوراکی ارزش غذایی بالایی دارند و به همین دلیل می توانند در کنار سبزیجات پرخاصیت ‌‌میهمان همیشگی سبد غذایی خانواده‌ها شوند.

وی هدف از تولید قارچ را فراهم نمودن فرصت های مناسب جهت سرمایه گذاری و اشتغالزایی، افزایش بهره وری و تولید محصولات کشاورزی برشمرد و نیاز به فضا و سرمایۀ کم، زود بازدهی محصول، راندمان بیولوژیکی بالا، امکان تهیۀ مواد اولیه در داخل کشور و صادرات محصول را از مزایای پرورش و تولید قارچ دانست.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.