سالانه ۱۷۷ هزار تن انواع محصولات دامی در میاندوآب تولید می شود
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۵۵
شناسه : 295618
11
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: میاندوآب یکی از قطب های مهم دامپروری در استان بوده و سالانه 177 هزار تن انواع تولیدات دامی در این شهرستان تولید می شود.
پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به اینکه میاندوآب یکی از قطب های مهم دامپروری در استان محسوب می شود، اظهار کرد: در شهرستان میاندوآب ۸۳ هزار رأس دام سنگین و ۵۸۰ هزار دام سبک وجود دارد.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۷۷ هزار تن انواع تولیدات دامی در شهرستان میاندوآب تولید می شود، افزود: ۸۵ واحد گاوداری صنعتی با ظرفیت چهار هزار و ۹۱۸ رأس، ۵۳ واحد مرغداری با ظرفیت تولید بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در سال و ۲۱ مزرعه پرورش ماهی با ظرفیت تولید ۱۶۵ تن در میاندوآب فعالیت می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: راه اندازی زنجیره تولید یکپارچه طیورشامل کشتارگاه، کارخانه جوجه کشی، تولید خوراک دام و طیور و پرورش مرغ مادر گوشتی و سایر واحدهای تبدیلی و تکمیلی شامل دو واحد قطعه بندی و بسته بندی گوشت قرمز و سفید و ۱۱ واحد تولید فرآورده های لبنی در این شهرستان موجب بازگشت ارزش افزوده به این بخش شده است.

دیانتی تصریح کرد: سالیانه ۲۲ هزار تن گوشت قرمز، شش هزار و ۶۲ تن گوشت سفید، ۱۴۷ هزار تن شیر و ۸۸۶ تن تخم مرغ در شهرستان میاندوآب تولید و روانه بازار می شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.