سالانه بیش از یک هزار تن کاهو در میاندوآب تولید می شود
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
شناسه : 274027
4

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب از تولید سالانه یک هزار و 250 تن کاهو در این شهرستان خبر داد.

پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به کشت کاهو در روستای ممدل در دهستان زرینه رود شمالی میاندوآب، گفت: سالانه حدود 20 تا 25 هکتار از اراضی کشاورزی روستای ممدل از توابع بخش مرکزی میاندوآب به کشت کاهو اختصاص می یابد.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب با بیان اینکه 35 تا 40 بهره بردار در زمینه کشت کاهو در این شهرستان فعالیت می کنند، افزود: کشت کاهو برای 100 نفر به صورت مستقیم و 150 نفر به صورت غیرمستقیم فرصت اشتغال فراهم کرده است.

وی گفت: از هر متر مربع  حدود 10 کیلو و در هر هکتار 50 تن و به طور متوسط سالیانه یک هزار و 250 تن کاهو در شهرستان میاندوآب تولید می شود.

دیانتی تصریح کرد: نوع رقم کاهو معمولی رومین  (کاهوی اهواز) و از سبزی های فصل خنک است که در فصل پاییز تا نیمه آبان ماه بعد از آماده سازی زمین  بصورت کرتی کاشته شده و اواسط اردیبهشت ماه برداشت می شود.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب اظهار کرد: کاهو حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان، امگا 3 ،موادمعدنی و ویتامین های کلسیم ،آهن ،منیزیم،فسفر،پتاسیم و .. بوده و در درمان بی خوابی، اضطراب،افسردگی، دیابت، کم خونی،کاهش فشارخون و بدلیل داشتن فیبر زیاد جهت هضم سریع وجلوگیری از نفغ و….استفاده شده و معمولا بدلیل طبع سردی که دارد همراه سکنجبین، زیره ونعناع استفاده می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.