ساختار سازمانی 43 شهرداری در آذربایجان غربی اصلاح شده است/ دوران شهرداری عبداللهی در میاندوآب؛ نقطه عطف بود/ اولویت اول شهرداری ها پرداخت حقوق و کسورات  باشد
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
شناسه : 269620
3

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: 43 شهرداری در سطح استان داریم که بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته، ساختار آنها را اصلاح کرده و معاونتی به نام معاونت سرمایه گذاری برای جذب سرمایه گذاران ایجاد شده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، سیف اله مطلبی، امروز در آئین معرفی شهردار جدید میاندوآب با اشاره به ظرفیت های این شهر، اظهار کرد: میاندوآب یکی از شهرهای مهم استان بوده و 10 درصد جمعیت استان را شامل می شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه میاندوآب برخی معایب دارد که باید اصلاح شود، گفت: متاسفانه ما در میاندوآب خیلی سخت همدیگر را قبول داریم و متاسفانه به جای اینکه همافزایی کرده و دست به دست هم بدهیم، به تقابل برخواسته و از پای یکدیگر می کشیم.

وی افزود: میاندوآب نیروهای خوبی در سراسر کشور دارد ولی متاسفانه قدر هم را نمی دانیم و همه نیز مدعی هستیم.

مطلبی با بیان اینکه مردم کار می خواهند نه شعار، تصریح کرد: مردم ما مردم خوبی هستند که دین خود را نیز به نظام و انقلاب ادا کرده اند و لذا ما مسئولان وظیفه داریم تا تنها و تنها به فکر خدمت به مردم باشیم.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی با تاکید بر جلب اعتماد مردم، اظهار کرد: برای اینکه موفق شویم، باید اعتماد مردم را جلب کنیم و خدمتگزار آنها باشیم.

وی با بیان اینکه شهرداری ها باید خود را محور توسعه قرار دهند، افزود: بودجه دولتی محدود است ولی بودجه شهرداری موضوع دیگری بوده و آن چیزی هم که می تواند توسعه شهری را سبب شود، تفکر شورا و شهردار است.

مطلبی با اشاره به اینکه میاندوآب نزدیک به 14 ماه بود که شهردار نداشت، گفت: در دوره چهارم؛ توقف عملیات انتخاب شهردار بر اساس دستور دیوان عدالت اداری، دست ما را بست تا شورای پنجم آغاز به کار کرد و در این مدت نیز روندی طی و متاسفانه به دلیل عدم ارائه مدرک به موقع؛ فرد قبلی تایید نشدو

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه میاندوآب به خوبی متوجه شده که شهردار به این آسانی به دست نمی آید، تصریح کرد: باید قدر شهرداری را دانست و برای سه، چهار سال برنامه ریزی کرد نه یکی دو ماه و از شورای شهر نیز انتظار حمایت از شهردار را داریم.

وی با اشاره به اصلاح ساختار شهرداری های استان، اظهار کرد: 43 شهرداری در سطح استان داریم که بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته، ساختار آنها را اصلاح کرده و معاونتی به نام معاونت سرمایه گذاری برای جذب سرمایه گذاران ایجاد شده است.

مطلبی با بیان اینکه افزایش درآمد شهرداری نیز به منزله فشار بر مردم نیست، گفت: بلکه باید با جذب سرمایه گذار و وحدت و همدلی برای افزایش درآمد برنامه ریزی کرد و این را در نظر داشت که تا در آمد پایدار و افزایش بودجه نباشد، نباید انتظار خدمات داشت.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی به ظرفیت رودخانه زرینه رود میاندوآب و ساحل سازی آن در جذب گردشگر و توسعه میاندوآب اشاره کرد و افزود: بین دو پل قدیم و جدید می تواند تبدیل به تفرجگاه شده و توسعه گردشگری را در میاندوآب شاهد بوده و از سوی دیگر تکمیل کمربندی کنارگذر میاندوآب نیز می تواند از هزینه های اضافی که بر شهرداری تحمیل می شود، جلوگیری کند.

وی هم چنین با اشاره به اینکه موضوع انتقال محل دفن پسماند میاندوآب در کارگروه مدیریت پسماند در مراحل پایانی قرار دارد، تصریح کرد: در بودجه سال آینده ردیف خاصی برای موضوع ساماندهی محل پسماند پیش بینی شده و این موضوع درسال های 95 و 96 نیز بود که به مرکز استان وبخشی به شمال استان اختصاص یافت و بخشی نیز به جنوب استان در صورتی که طرحی در این زمینه ارائه شود، اختصاص می یابد.

مطلبی در پایان با تقدیر و تشکر از عبداللهی، آخرین شهردار میاندوآب، گفت: شهرداری عبداللهی در میاندوآب، نقطه عطف بود و وی شهرداری را از حالت سنتی خارج کرد و حالتی ایجاد کرد که دیگر شهرداری میاندوآب به بودجه 10 میلیاردی قانع نباشد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی افزود: عبداللهی عجله خدمت داشت و مثلا می خواست پروژه ای را که سه ساله تمام می شد، شش ماهه تمام کند.

وی هم چنین به عقب ماندن حقوق و بیمه کارکنان شهرداری اشاره و تصریح کرد: اولویت اول شهردار باید پرداخت حقوق و کسورات مانند بیمه باشد و مردم نیز در دوره انتقالی، انتظار زیادی نباید داشته باشند ولی امیدواریم از ابتدای سال آینده شاهد عمل به وعده هایتان باشیم.

مطلبی هم چنین بر لزوم تکریم ارباب رجوع و استفاده از تجربیات شهرداران گذشته تاکید کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.