زنگ خطر کاهش نرخ رشد جمعیت/ نرخ فرزندآوری در میاندوآب به ۱/۹ رسیده است
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
شناسه : 298223
4
مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب: مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: در شهرستان میاندوآب نرخ فرزندآوری در چند سال اخیر از ۲/۳ به ۱/۹ رسیده است و این نیز یک زنگ خطر محسوب می شود.
پ
پ

به گزارش زرین‌خبر، سهراب حیدری امروز در جلسه کارگروه سلامت، زنان و امنیت خانواده میاندوآب با اشاره به آخرین وضعیت نرخ رشد جمعیت و باروری، اظهار کرد: متاسفانه در سال های اخیر به صورت کلی با کاهش نرخ رشد جمعیت روبرو هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب افزود: با ادامه روند فعلی نرخ رشد جمعیت و باروری در حدود ۳۰ سال آینده با معضل جمعیت جوان و نیروی کار فعال روبرو خواهیم بود که این یک زنگ خطر به شمار می رود.

وی با بیان اینکه هم اکنون هرم سنی کشور در حال تغییر است، گفت: کاهش نرخ فرزندآوری دلیل این تغییر هرم سنی بوده و متاسفانه در سال های اخیر شدت یافته است.

حیدری با بیان اینکه طبق آمار ارائه شده نرخ فرزندآوری به ۱/۷ رسیده است، تصریح کرد: در شهرستان میاندوآب نرخ فرزندآوری در چند سال اخیر از ۲/۳ به ۱/۹ رسیده است و این نیز یک زنگ خطر محسوب می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری چندین سال است نسبت به این موضوع هشدار می دهند، اظهار کرد: در این راستا لازم است همه مسئولان احساس مسئولیت کرده و دست به دست هم داده و در راستای کاهش دغدغه هایی که به عنوان دلایل کاهش نرخ رشد جمعیت، عنوان می شوند قدم برداریم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.