زنگ خطر مرگ های قلبی/ بیماری های قلبی، صدرنشین عوامل مرگ و میر در میاندوآب
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
شناسه : 270911
6

آمار نشان می دهد که بیماری ها در رتبه های نخست مرگ و میر در میاندوآب قرار دارند و در این بین بیماری های قلبی و عروقی حرف نخست را می زنند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، «کلّ نفسٍ ذائقة الموت»؛ «هر نفسی طعم مرگ را می‌چشد.» مرگ از مهم ترین موضوعاتی است که همه انسان ها بالاخره روزی طعم آن را خواهند چشید و بزرگ و کوچک، فقیر و غنی، والی و رعیت، پیر و جوان، زن و مرد، مؤمن و کافر همه و همه در برابر آن تسلیم‌ هستند.

در همین حال می‌توان  طول عمر خود را با تغییر سبک زندگی برای داشتن زندگی سالم، تصمیم‌گیری‌های مناسب در قبال فعالیت‌های مختلف و انجام چکاپ‌های پزشکی برای حصول اطمینان از سلامت فردی، افزایش دهیم.

اما با این حال برخی دلایل مانند شرایط محیطی و شیوه زندگی می تواند عده ای از افراد را در زودتر در معرض مرگ قرار دهد.

تحلیل آماری در شهرستان میاندوآب نشان می دهد که در 10 ماهه نخست امسال، یک هزار و 6 نفر به دلایل مختلف وفات یافته اند که از این تعداد 526 نفر در مناطق شهری و 480 نفر در مناطق روستایی ساکن بوده اند.

بر اساس این آمار، ماهانه 100 نفر و روزانه 3/28 در میاندوآب وفات یافته اند و در طول 10 ماهه نخست امسال در این شهرستان،570 نفر مرد و 436 نفر خانم به دیار باقی شتافته اند که در ادامه مروری بر دلایل عمده‌ی مرگ و میر در میاندوآب داشته ایم.

آمار نشان می دهد که بیماری ها در رتبه های نخست مرگ و میر در میاندوآب قرار دارند و در این بین بیماری های قلبی و عروقی حرف نخست را می زنند.

رضا لقایی رئیس ثبت احوال میاندوآب در این زمینه می گوید: بر اساس آمار ثبت شده، “بیماری های قلبی و عروقی”، “سرطان ها و تومورها” و “حوادث غیرعمدی” در رتبه های نخست دلیل مرگ و میر در میاندوآب در 10 ماهه نخست امسال بوده اند.

اینکه بیماری ها در رتبه های نخست مرگ میاندوآبی ها به شمار می‌رود، جای تامل دارد و شاید از نگاه خیلی‌ها عادی و طبیعی به نظر می‌رسد اما این موضوع نشانگر این است که سبک زندگی مردم در میاندوآب و نوع تغذیه و رفتار آنها خوب نبوده و بیماری هایی مانند قندخون، فشار خون ، ژنتیک، اضافه وزن و استرس سبب افزایش آمار ابتلا به انواع بیماری های قلبی و عروقی رو به افزایش بوده و در نتیجه در رتبه نخست علت مرگ و میر در میاندوآب قرار گیرد.

از سوی دیگر بر اساس آمار، تعداد مردانی که بر اثر بیماری ها می میرند از تعداد زنان بیشتر است و این یعنی اینکه مردان بیشتر دچار قندخون، فشار خون ، ژنتیک، اضافه وزن و استرس بوده و باید بیش از گذشته به کیفیت زندگی خود و سلامت خود برای افزایش طول عمر توجه کنند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.