زمستان میاندوآب، رنگ و بوی بهار دارد/ ننه سرما بازم خواب ماند!
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
شناسه : 270344
13

در حالی که در نیمه های چله بزرگ هستیم، هنوز از بارش برف در میاندوآب خبری نیست و زمستان این شهر، با هوای نچندان سرد، بیشتر رنگ و بوی بهار به خود گرفته است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، هر فصل از سال، ویژگی خاص خود را داشته و در آن فصل از سال خودنمایی می کند و در بین فصول چهار گانه سال، زمستان را همه با برف می شناسند و دی ماه  که می شود و فصل زمستان شروع می شود، مردم انتظار بارش برف و سرما را دارند.

حتما هم تا بحال از بزرگترها و ریش سفیدان در مورد برف زمستان های دهه های گذشته زیاد شنیده اید که چگونه بوده اند؟ بارش هایی که حتی به گفته برخی از افراد مدت ها رنگ وبوی آنها در کوچه ها و خیابان ها باقی می ماند.

اما امروزه با صنعتی شدن زندگی بشر، دیگر رنگ و بویی از آن بارش ها نیست و در این بین چند سالی هم است که میزان بارش ها به طور محسوسی کاهش یافته است.

در این بین حکایت میاندوآب چیز دیگری است، چندین سال است که به قول بزرگترها، میاندوآب جورکش شهرهای اطراف شده و در عین حالی که خودش از بارش ها نصیب زیادی نبرده اما در سال های گذشته روزهای سردی را سپری کرده است.

امسال نیز به نیمه دی ماه رسیده و 15 روز از زمستان را پشت سر گذاشته ایم و در حالی که در نیمه های چله بزرگ هستیم، هنوز از بارش برف در میاندوآب خبری نیست و زمستان میاندوآب، با هوای نچندان سرد، بیشتر رنگ و بوی بهار به خود گرفته است.

از بامداد امروز نیز شاهد بارش باران در میاندوآب بوده ایم و حتی در بخش باروق که همه ساله در این ایام شاهد بارش برف بوده و بسیاری از راه های روستایی صعب العبور این بخش، قابل تردد نمی شوند نیز تنها در ابتدای آذرماه شاهد بارش برف بوده ولی از آغاز زمستان راه دورافتاده ترین روستاهای این بخش نیز رنگ و بویی از زمستان ندارد.

میاندوآبی ها که در اواسط آذر امسال، شب و روزهایی با سرمای سوزناکی را که در سال های گذشته بی سابقه بود، تجربه می کردند، شاید انتظار چنین آب و هوایی را بعد از آن روزهای یخبندان نداشتند.

باروق و برف

کاهش بارش ها در میاندوآب

در همین حال رئیس اداره هواشناسی میاندوآب  در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، گفت:  میزان بارش ها امروز در شهرستان میاندوآب 11/8 میلی متر بوده است و تا پایان امروز نیز به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت.

احمدعلی بنایی اظهار کرد: میزان بارش ها، امسال به صورت نقطه ای در میاندوآب 80/3 میلی متر بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان بارش های امسال نسبت به سال گذشته 2 درصد کاهش داشته، افزود: هم چنین میزان بارش ها در مقایسه با دراز مدت، کاهش 15 درصدی را نشان می دهد.

با توجه به این آمار و نیز پیش بینی سه روز آینده سازمان هواشناسی برای میاندوآب که هوای صاف تا کمی ابری را پیش بینی کرده است، می توان گفت که حالا حالا زمستان میاندوآب رنگ و بوی بهار دارد و از سرمای سوزناک خبری نیست.

با این وضعیت برای بچه های دهه نودی ديگر ديدن صحنه بارش برف زمستاني كه روي زمين بنشيند و رفت و آمد عابران و خودروها را با سختي مواجه كند به خاطره اي تبديل می شود و شاید هم به همين دليل است كه گاهي با بارش چند قطره باران و برف شهروندان حسابي سر ذوق می آیند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.