رژیم صهیونیستی در معرض نابودی است/روز قدس، شب قدر سیاسی جهان اسلام است
۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
شناسه : 300071
4
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت:پیش روی ما تصویری از محو رژیم صهیونیستی از نقشه کره زمین و پیروزی فلسطینیان قهرمان و استقرار دولت فراگیر فلسطین قرار دارد که این روز به حول قوه الهی نزدیک است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج اظهار کرد: روز قدس فقط یک مساله فلسطینی و عربی نیست بلکه یک درد و رنج جانکاه انسانی و بشری است و نیز یک موضوع بین‌المللی اسلامی است.

امام جمعه چهاربرج افزود: بزرگداشت روز قدس یک وظیفه انسانی و اسلامی است که همه انسان‌های آزاده و همه مسلمانان باید برای بزرگداشت آن اقدام کنند و تا محو رژیم صهیونیستی این روز را باشکوه‌تر از همیشه برگزار نمایند.

وی گفت: روز قدس روز قدر است همانطوریکه در شب قدر احیا می کنیم و بیدار می مانیم و زنده می داریم آن شب را، در روز قدس هم از خواب غفلت بیدار میشویم و بیدار می کنیم کل جهان را که ای ملت های آزاده جهان بیدار شوید، نگذارید استکبار جهانی شما را به خواب غفلت فرو ببرد.

جلالی در ادامه با اشاره به اینکه شرایط کنونی رژیم مجعول صهیونیستی و صهیونیستها و یهودیان ساکن در اراضی اشغالی به‌شدت آشفته بوده، تصریح کرد: شکست راهبردهای بازدارندگی و دفاع مانند سیاست گنبد آهنین از یک‌سو، آسیب‌پذیری شدید لایه‌های به ظاهر مستحکم امنیت سایبری از دیگرسو، اقتصاد آشفته و درهم ریخته از بیماری کرونا و شکست‌های برنامه‌های اقتصادی این رژیم از سوی دیگر، درهم‌ریخته‌شدن انسجام داخلی و بروز اعتراض یهودیانی که شهروند درجه ۲ محسوب می‌شوند از جانب دیگر به‌علاوه بالا گرفتن اختلافات داخلی جناح‌های سیاسی از جنبه دیگر موجب ناامیدی و اوج گیری مهاجرت معکوس و سرخوردگی روبه تشدید مردمی شده است که با شهرک‌سازی‌های اجباری رویاهای خود را برای سکونت در سرزمین موعود! برباد رفته می‌بینند.

امام جمعه چهاربرج اظهار کرد: پیش روی ما تصویری از محو رژیم صهیونیستی از نقشه کره زمین و پیروزی فلسطینیان قهرمان و استقرار دولت فراگیر فلسطین قرار دارد که این روز به حول قوه الهی نزدیک است.

وی با اشاره به هفته معلم و سالروز شهادت استاد شهید مطهری، گفت: شهید مطهری به تعبیر رهبر معظم انقلاب «متفکر ژرف اندیش»، «پهلوان مبارزه با التقاط»، «روحانی متناسب با زمان»، «مصداق بارز مجاهد فی سبیل الله»، «نادره‌ى زمان ما»، «معلم بزرگی برای دیروز و امروز و فرداى کشور»، «متفکر دین‌شناسِ مؤمنِ بااخلاص و پُرکار»، «خلاصه اى از اندیشه‌هاى اصلاحى عمیق امام» بودند.

جلالی به راهبردهای شهید مطهری در عرصه جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: پاسخ دادن به نیازهای جامعه‌ی زمانه‌ی خود بر اساس طرح کلی اندیشه‌ی اسلامی، تقابل با نسخه‌های التقاطی از اسلام و یا افکار وارداتی غربی و شرح و بسط تفکر صحیح اسلامی را در جامعه شرح و بسط از جمله راهبردهای ایشان بود.

وی گفت: آنچه باعث می‌شد شهید مطهری در عرصه جهاد تبیین، به‌خوبی میدان‌داری نماید اسلام‌شناسی، زمان‌شناسی، جریان‌شناسی، دشمن‌شناسی و دشمنی‌شناسی وی بود.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به روز کارگر و مقام و جایگاه کارگران در نزد رسول گرامی اسلام(ص)، تصریح کرد:  اینکه پیغمبر مکرّم اسلام دست کارگر را بوسیدند، فقط یک تعارف نیست؛ این یک تعلیم است و می‌خواهند از کار و از کارگر تجلیل بشود.

جلالی تصریح کرد: در بیانات رهبر معظم انقلاب، به موازات تأکیدات فراوان ایشان بر مسئله اقتصاد و معیشت مردم، موضوع کار و کارگر نیز مورد عنایت و توجه قرار گرفته و می‌گیرد.

وی با اشاره به تعابیر مقام معظم رهبری از کارگران و با بیان اینکه کارگر، ستون فقرات اقتصاد است، اظهار کرد: جامعه‌ی کارگری جزو وفادارترین جوامع به انقلاب و نظام بوده و استقلال کشور وابسته به کار و کارگر است.

امام جمعه چهاربرج افزود: کارگر، عنصر ارزشمند جامعه است و حل مشکل اقتصادی کشور وابسته به ملاحظه ویژه به جامعه کارگری است که در این زمینه دولت باید حمایت واقعی از کارگر داشته باشد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.