رونق گردشگری در میاندوآب با ساماندهی زرینه رود/ بازارچه محلی در میاندوآب ایجاد شود/ بیکاری جوانان، خانواده ها را رنج می دهد
۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
شناسه : 270454
3

اعضای شورای شهر میاندوآب در دیدار با نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی از ساماندهی رودخانه زرینه رود، حل مشکل بدهی ها، آتش نشانی و مشکل بیکاری جوانان به عنوان اساسی ترین مشکلات شهرستان میاندوآب نام بردند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، فخرالدین آذریان امروز در دیدار اعضای شورای شهر با محبی نیا نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با ارائه درخواست های شورای شهر از وی، اظهار کرد: طرح ساماندهی رودخانه زرینه رود یکی از موضوعاتی است که درخواست پیگیری را داریم.

رئیس شورای شهر میاندوآب افزود: ساماندهی رودخانه زرینه رود میاندوآب می تواند به عنوان فضای گردشگری و نیز منبع درآمد مستمر برای شهرداری تبدیل شود و باید در اولویت قرار بگیرد و هر چه سریعتر پیگیری شود.

وی به اهمیت حل موضوع دفن پسماند شهری اشاره کرد و گفت: روی این موضوع همه حساسیت لازم را دارند و این موضوع به صورت علمی در حال حل شدن است.

آذریان به بدهی شهرداری میاندوآب به امور آب اشاره و تصریح کرد: این موضوع که از دوره های قبل گریبانگیر شهرداری شده است، امیدواریم با همکاری و دستورات لازم حل شود.

رئیس شورای شهر میاندوآب با تاکید بر اینکه بدهی شهرداری به تامین اجتماعی باید حل شود و امیدواریم با هماهنگی و رایزنی با مسئولان کشوری در این زمینه چاره اندیشی شود، اظهار کرد: این موضوع در مورد همه کارکنان و کارگران و به ویژه کارکنان آتش نشانی امری ضروری ولازم است.

وی ایجاد شعبه بانک شهر را دیگر درخواست شورای شهر از نماینده مجلس عنوان کرد و افزود: بانک شهر اگر در میاندوآب ایجاد شود؛ در آن صورت فرصت مناسبی برای مجموعه شهرداری و شهروندان برای بهره گیری از خدمات ایجاد می شود.

آذریان  با اشاره به اینکه برخی از شهرها به قطب اقتصادی تبدیل شده اند و میاندوآب نیز از این پتانسیل برخوردار است تا به قطب تجاری تبدیل شود، گفت: ایجاد بازارچه های محلی و تجاری در میاندوآب، سبب رونق اشتغال زایی و درآمدزایی برای شهر و شهرداری می شود.

رئیس شورای شهر میاندوآب در پایان با بیان اینکه آتش نشانی از کمبود امکانات در مضیقه است، تصریح کرد: نردبان آتش نشانی یکی از ملزومات برای آتش نشانی میاندوآب است که در دیداری که با وزیر کشور داشتیم این موضوع را آنجا هم مطرح کردیم و امیدواریم پیگیری های لازم انجام گیرد.

بیکاری جوانان، خانواده ها را رنج می دهد

نایب رئیس شورای شهر میاندوآب هم در این دیدار با بیان اینکه بیکاری بسیاری از خانواده های میاندوآبی را رنج می دهد و با درخواست از محبی نیا برای برنامه ریزی در مورد اشتغال جوانان، اظهار کرد: هم اکنون پتروشیمی میاندوآب در حال احداث است و بکارگیری نیروهای بومی می تواند فرصتی مناسب برای اشتغال زایی جوانان باشد.

احد غفاری افزود: امیدواریم مسئولان شهرستانی و نمایندگان مجلس پیگیر این موضوع باشند که در آزمون استخدامی برای جذب نیرو در این مجتمع که هم اکنون 250 نفر در آن کار می کنند، برای جوانان متقاضی میاندوآبی امتیاز و سهمیه ویژه ای در نظر گرفته شود.

وی هم چنین با بیان اینکه بعضا شنیده می شود کارکنان و روسای ادارات در دانشگاه ها هم تدریس می کنند، گفت: از روسای دانشگاه ها هم می خواهیم برای تدریس دروس و به عنوان استاد از جوانان فارغ التحصیل میاندوآبی که دارای تحصیلات عالیه دانشگاهی استفاده شود.

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.