رونق تولید زمینه رفع بیکاری، حل مشکلات اقتصادی و بهبود ارزش پول ملی را فراهم می کند/ سرمایه گذاران و کارآفرینان سربازان جنگ اقتصادی هستند/ بلایای طبیعی جای انتقام گیری و تسویه حساب سیاسی نیست
۰۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
شناسه : 280392
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم در راستای تحقق شعار سال عمل نموده و تولید را رونق دهیم.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه رونق تولید، زمینه اشتغال جوانان را فراهم می کند، افزود: با رونق تولید شاهد ایجاد شغل برای جوانانو در نتیجه رفع بیکاری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه رونق تولید مانع بیکاری کارگر ایرانی می شود، گفت: اگر مردم و مسئولان و همه وارد صحنه شده و به شعار سال عمل کنند قطعا شاهد حل مشکلات کشور خواهیم بود.

حسن زاده با اشاره به اینکه با رونق تولید می توان شاهد افزایش خرید کالای ایرانی شد، تصریح کرد: رونق تولید زمینه کاهش تاثیرات مخرب کالاهای وارداتی و آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری، فقر و طلاق و اعتیاد و… را کاهش می دهد.

امام جمعه میاندوآب افزایش عدالت و کاهش فاصله طبقاتی از دیگر آثار مثبت رونق تولید است، اظهار کرد: رونق تولید سبب کاهش قاچاق و کالاهای وارداتی و بی اثر شدن تحریم های دشمن و مانع از خروج ارز از کشور می شود.

وی افزایش درآمد دولت و زمینه بیشتر برای فعالیت عمرانی در کشور را از دیگر آثار مثبت رونق تولید عنوان کرد و گفت: در نتیجه رونق تولید می توان شاهد افزایش و بهبود رفاه خانواده ایرانی و ارتقای سطح معیشت جامعه شد.

حسن زاده با تاکید بر اینکه رونق تولید تنها وظیفه مسئولان نیست بلکه آحاد مختلف مردم نیز در آن نقش دارند و مسئولان باید زمینه را فراهم کنند، افزود: متاسفانه گاها شنیده و دیده می شود که وام هایی که برای رونق تولید پرداخت می شود، توسط اشخاص وام گیرنده در جاهای دیگر هزینه می شود و این نشان دهنده عدم بازرسی و نظارت دقیق و سهل انگاری است.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه سرمایه گذاران و کارآفرینان سربازان جنگ اقتصادی هستند، گفت: کسانی که سرمایه گذاری کرده و زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان را فراهم می کنند، مجاهد فی سبیل الله هستند و ما نیز از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و کارآفرینی دعوت می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همه زیر پرچم ولایت فقیه برای حل مشکلات کشور تلاش خواهیم کرد، افزود: حل مشکلات کشور، تخریب یکدیگر و حریم شکنی نیست بلکه باید دست به دست هم داده و با اتحاد حول محور ولایت مشکلات را حل کنیم.

حسن زاده هم چنین با انتقاد از کاهش ارزش پول ملی، تصریح کرد: رونق تولید می تواند ارزش پول ملی را نیز بهبود بخشد و مسئولان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه برخی در زمین دشمن بازی کرده و از بلایای طبیعی نیز انتقام گیری سیاسی می کنند، اظهار کرد: بلایای طبیعی از ابتدای خلقت بوده و تا روز قیامت نیز خواهد بود و این بلایا جای انتقام گیری و تسویه حساب سیاسی نیست و نباید با حرف هایی نامربوط در زمین دشمن بازی کرد.

وی با تاکید بر اینکه همه باید دست به دست هم داده و اتحاد خود را حفظ کنیم، تصریح کرد: باید اتحاد داشته باشیم همانگونه که در سیل گلستان همه نیروهای نظامی اعم از سپاه، ارتش و بسیج و نیروهای انتظامی و نیروهای دولتی و انقلابی دست به دست هم داده و وارد صحنه شدند.

حسن زاده با اشاره به مفهوم “قول سدید” وبا بیان اینکه مفهوم “قول سدید” باید به یک ضرورت فرهنگی تبدیل شود، افزود: برخی از مفاهم یا توصیه های دینی از اهمیت بالاتری برخوردار هستند و مفهوم “قول سدید” نیز یکی از این مفاهیم دینی است که باید به یک ضرورت فرهنگی و یک مطالبه اولیه فرهنگی در جامعه اسلامی تبدیل شود.

امام جمعه میاندوآب  اظهار کرد: “قول سدید” یعنی سخن محکم، استوار و صحیح و سخنی که مطابق با واقعیت و برای خدا و به امر خدا باشد و سخنی است که راست و صحیح و دقیق باشد.

وی هم چنین با تاکید بر رعایت تقوای سیاسی، تصریح کرد: تقوای سیاسی یعنی اینکه انسان دنباله رو حق باشی و هرکس در مسیر حق باشد از او پیروی کنی.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.