روز قدس، نماد اعلان انزجار از کفر و استکبار جهانی است
۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
شناسه : 306903
5
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: راهپیمایی روز قدس، روز جهاد در راه خدا و  اعلان انزجار از کفر و استکبار جهانی، اعلان برائت از ظالم و اعلان حمایت از مظلوم است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به اوصاف امیرالمومنین، حضرت علی(ع)، اظهار کرد: بزرگ‌ترین و والاترین مقام و افتخار انسان، عبودیت است و سرّ این‌که به تصریح قرآن کریم، وجود مبارک امیرالمؤمنین(ع) نفس نفیس رسول الله(ص) است، ریشه در همین عبودیت حضرت علی(ع) بود که بافضیلت ترین پیشرو امت‌ اسلام است.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه دشمنان امیرالمؤمنین(ع) و شیعیان ایشان، در حقیقت دشمن ایمان ما هستند، افزود: نبرد حقیقی دو جبهه حق و باطل، متمرکز بر موضوع ایمان است و ما اگر بخواهیم به پیروزی نهایی دست یابیم باید بدانیم که این پیروزی تنها در حفظ و صیانت از ایمان- این ارثیه اصلی پدران معنوی‌مان است.

وی با اشاره به فرارسیدن لیالی قدر و با تاکید بر بهره مندی از فیوضات این شب های پرخیر و برکت، گفت: شب قدر «خیر من الف شهر» و قلب ماه مبارک رمضان است.

جلالی تصریح کرد: در شب قدر انسان راحت‌تر به مقام قرب می رسد یعنی ظرفیت ماه مبارک رمضان و شب قدر در رساندن انسان به هدف خلقتش بسیار بیشتر از زمان‌های دیگر است.

امام جمعه چهاربرج از شب قدر به عنوان شب مسیر یابی نام برد و افزود: اگر مسیر را درست انتخاب نکنیم ممکن است زیاد تلاش کنیم ولی به مقصد نرسیم چرا که مسیر را غلط انتخاب کرده ایم و چه بسا هرچه حرمت کنیم از مسیر هم دور شویم اما شب قدر با این‌که یک شب است اما همین یک شب می‎تواند جهت‎یاب مسیر یک سال باشد.

وی اظهار کرد: هم مسیر زندگی فردی را باید درست انتخاب کنیم و هم مسیر زندگی اجتماعی و سیاسی را باید طوری برنامه ریزی کنیم که به سوی کمال و پیشرفت باشد و جامعه را به سعادت سوق بدهد.

جلالی افزود: در جهان امروزی که عصر غیبت است، نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسیر درست بوده و تنها نظامی است که آرمان‌هایش را طبق اصول و مبانی زمان ظهور و حضور معرفی می کند.

امام جمعه چهاربرج گفت: آن چه برای تقویت دولت کریمه حضرت صاحب الزمان(عج) در نظر داریم در زمان ظهور انجام دهیم باید در این زمان هم انجام دهیم چرا که این نظام زمینه‌ساز حکومت آن منجی عالم بشریت است.

وی با بیان اینکه هر حرکتی که اسلام را تقویت می کند، نظام را تقویت می کند و هر حرکتی که نظام را تقویت می کند، اسلام را تقویت می کند، تصریح کرد: یکی از چیزهایی که هم اسلام و هم نظام اسلامی را تقویت می کند مبارزه با کفر و مصادیق کفر است.

جلالی با اشاره به اینکه نماد کفر در این زمان استکبار جهانی و در راس آن امریکا و اسرائیل است، اظهار کرد: باید مظاهر کفر را شناسایی کنیم و علیه آن بپا خیزیم و هر کاری که آنها را تضعیف می کند انجام دهیم در حقیقت مجاهدت در راه اسلام کرده ایم و علّت اینکه ما در مقابله‌ با آمریکا کوتاه نمی‌آییم این است.

امام جمعه چهاربرج گفت:اینکه ما در مقابل فشار تبلیغاتی دشمنان، کم نمی‌آوریم به توفیق الهی، به خاطر وظیفه‌ای است که در قبال اسلام و نظام اسلامی داریم.

وی با تاکید بر اینکه باید در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کنیم، تصریح کرد: وظیفه ما این است که از استکبار جهانی و کفر اعلان انزجار کرده و با صدای بلند بگوییم؛ “مرگ بر آمریکا”،”مرگ بر اسرائیل” و”مرگ بر انگلیس”.

جلالی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل و انگلیس، نماد قدرت شیطانی، نماد کفر و استکبار هستند، اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس، روز جهاد در راه خدا و  اعلان انزجار از کفر و استکبار جهانی،اعلان برائت از ظالم و اعلان حمایت از مظلوم است و ان شاءالله در کنار علی هستیم برای فتح خیبرها و برای نابودی صهیونیسم.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.