روز طبیعت و ماه ضیافت الهی
۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
شناسه : 306741
4
تقارن روز طبیعت و ماه مبارک رمضان نمی‌تواند منافاتی با حضور در دامان طبیعت داشته باشد و مانع آن شود که مردم ساعاتی از اوقات خود را در دل طبیعت بگذرانند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، روز ۱۳ فروردین، روزی است که در تقویم به نام روز طبعیت نام گرفته است و به رسم دیرین در این روز مردم به دامان طبیعت رفته و روز خود را در فضای باز و طبیعت می‌گذرانند.

این روز نیز مانند همه ایام ویژه و مناسبت‌های سال، جایگاه ویژه ای در نزد مردم دارد و مردم با آداب ویژه ای آن را گرامی می دارند اما امسال متفاوت‌تر از هر سال بوده و قطعا جلوه‌ای زیباتر دارد.

امسال روز طبیعت مصادف با ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی شده و این تقارن سیزدهمین روز از بهار طبیعت با ماه بهار قرآن سبب شده تا زیبایی های بهار دوچندان شود و مردم نیز حرمت ماه میهمانی خدا را حفظ کرده و قبل از ظهر در بوستان ها و پارک ها حضور نیافتند.

قطعا مسافران نوروزی در شهرهای مختلف نیز می دانند که باید حرمت ماه روزه داری را رعایت کنند تا زمان افطار برسد و تقارن روز طبیعت و ماه مبارک رمضان نمی‌تواند منافاتی با حضور در دامان طبیعت داشته باشد و مانع آن شود که مردم ساعاتی از اوقات خود را در دل طبیعت بگذرانند.

از سوی دیگر روز انس با طبیعت یکی از آیین های ملی برای بهره مندی بیشتر مردم از دامن طبیعت است و آلودگی محیط زیست، گسترش شهر ها و جاده ها زندگی و بقای حیوانات و موجودات زنده را با مخاطرات جدی مواجه کرده و گیاهان و حیوانات نیز مانند ما حق زندگی دارند پس در روز طبیعت ، پاسبان طبیعت و ساکنان آن باشیم.

میم.پ

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.