روزی به نام خبرنگار و رسالت خطیر خبرنگاری
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
شناسه : 264219
14

روز خبرنگار علاوه بر اینکه روزی برای پاسداشتدمقام شهدای خبرنگار و اهل قلم است, روزی برای یادآوری زحمات قشری از جامعه نیز هست که در راه حقیقت و رسالت خطیر آگاهی بخشی به مردم تلاش می کنند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، 17 مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهيد صارمي بهانه ای شده تا روزی به نام روز خبرنگار در تقویم کشورمان ثبت شود.

روز خبرنگار علاوه بر اینکه روزی برای پاسداشتدمقام شهدای خبرنگار و اهل قلم است, روزی برای یادآوری زحمات قشری از جامعه نیز هست که در راه حقیقت و رسالت خطیر آگاهی بخشی به مردم تلاش می کنند.

نامگذاری یک روز در سال به نام روز خبرنگار تنها می تواند بخشی از زحمات این قشر را جبران کند؛ قشری که در سرما و گرما ، در باد و طوفان و… به دنبال انعکاس اخبار و واقعیات بوده و در تلاش هستند تا آنچه که روی می دهد بدون کاستی و در اسرع وقت در اختیار مردم قرار گیرد و از سویی نیز مسئولین را با مشکلات مردم آشنا کرده تا شاید راه چاره ای یابند هرچند که شاید در این طریق با برخی بی مهری ها مواجه شوند.

از سوی دیگر شغل و حرفه خبرنگاری به گونه ای است که باید گفت و نوشت از همه چیز و از همه جا و همه کس اما مشکلات مردم را فراموش نکرد، تعریف و تمجید از مسئولین خوب است اما باید دقت کرد که این نوشتن نباید به افراط تبدیل شود، از سیاست هم باید نوشت ولی به اندازه نوشت و بر طبق منویات رهبری، نباید مشکلات مردم را فراموش کرد و باید از آنها هم نوشت و به گوش مسئولین رساند.

اما امروزه دنیای رسانه و خبرنگاری روز به روز در حال توسعه و تغییر و تحول بوده و به گونه است که باید هر روز منتظر رویدادها و تغییراتی در این حرفه مهم و تاثیر گذار بود و از آسیب های وارده به آن جلوگیری کرد.

یکی از این آسیب ها تولد خود خبرنگار نامیده هایی هستند که به زعم خود خبرنگارند ولی در واقع ضربه ای بر پیکره خبرنگاری هستند.

این افراد که معمولا تخصص رسانه ای نداشته و تصورشان بر این است که خبرنگار هستند و فضای مجازی را بهترین فضا برای انتشار هر نوع خبر با هر اصول و قواعدی است و اصلا نیاز نیست خبر دارای عناصر و یا ارزشهای خبری و تیتر و لید و سو تیتر و غیره باشد برای خود مهیا دیده اند.

عناوین مجرمانه و تبعیت از قانون مطبوعات برای اینها اهمیتی نداشته و به هیچ عنوان خبرنگار نیستند و این حرفه را با سیاه نمایی و اقدامات ناشایست تخریب می کنند.

خبرنگاری شغل و رسالت شریفی است که بر دوش خبرنگاران است و مردم نیز باید خبرنگاران واقعی را تشخیص داده و فریب جوسازی خبرنگارنماهایی را نخورند که حاضرند برای دست یابی به اهداف و مقاصد خود با آبروی افراد به اسم خبرنویسی و خبرنگاری بازی کنند چرا که اینها خبرنگار نما هستند نه خبرنگار.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.