روحیه معنوی ماه مبارک رمضان در طول سال حفظ شود
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۵۸
شناسه : 300199
9
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: انسان آنچه در ماه مبارک رمضان به دست آورده، در نامه اعمالش ذخیره شده که باید این ذخیره‌های الهی را همواره با استمرار حالات ماه مبارک رمضان مانند تلاوت قرآن در طول ایام سال حفظ کند.
پ
پ

حجت الاسلام اصغر جلالی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با بیان اینکه باید از فیوضات ماه مبارک رمضان در طول ایام سال بهره مند شویم، اظهار کرد: انسان آنچه در ماه مبارک رمضان به دست آورده، در نامه اعمالش ذخیره شده که باید این ذخیره‌های الهی را همواره با استمرار حالات ماه مبارک رمضان مانند تلاوت قرآن در طول ایام سال حفظ کند.

امام جمعه چهاربرج افزود: ماه مبارک رمضان، ماه تمرین ریاضت و تمرین توجّه به خدا بود و باید از این تمرین حداکثر استفاده را کرد و این ذخیره را برای خود نگه داریم.

وی با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان مردم ما نشانه‌های توسّل و تقرّب را در رفتار خودشان و مراسمی که داشتند و مجموعه‌هایی که کارهای عبادی و خدماتی را انجام می دادند، نشان دادند، گفت: فضای شهر فضای معنوی، فضای تقرّب، فضای توسّل و به‌معنای واقعی کلمه، فضای ماه رمضان بود و از سوی دیگر خود روزه‌داری فی‌نفسه، یک نشانه‌  معنویّت و اهتزاز روحی است و این در شهرهای ما محسوس بود.

جلالی با اشاره به اینکه چنین ایامی مانند شب قدر است که بنیه‌ معنوی یک ملّت را تقویت کرده و او را در راه‌های دشوار کمک می کند، تصریح کرد: ماه رمضان ماه خودسازی، تقویت و سالم‌سازی روح و قلب به‌عنوان ریشه و اساس معنویات از طریق روزه و قرآن و دعا و شب‌بیداری‌ها، مخصوصاً در شب‌های قدر بود.

وی تصریح کرد: همواره باید انسان ریشه‌های روحی و معنوی و فکری خود را از آفات حفظ نموده، در پاکیزگی و سلامت و تقویت آن تلاش کنیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.