روحانیون مخاطب شناس باشند/ باید از تمام ظرفیت ها در راستای امر تبلیغ استفاده کرد
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۹:۵۰
شناسه : 281176
5

در همایش طلایه داران تبلیغ در شهرستان میاندوآب، سخنرانان مراسم بر لزوم مخاطب شناسی روحانیون و استفاده از تمام ظرفیت ها در امر تبلیغ تاکید شد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، همایش طلایه داران تبلیغ به مناسبت ماه مبارک رمضان امروز با حضور علما و روحانیون در مصلی امام خمینی(ره) میاندوآب برگزار شد.

اعزام 210 نفر مبلغ دینی به مساجد میاندوآب

در ابتدای این همایش رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب در سخنانی با تبریک ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در ماه رمضان امسال 210 نفر مبلغ دینی به مساجد شهری و روستایی میاندوآب، چهاربرج و باروق به منظور بهره مندی هرچه بیشتر اقشار مردم از فیوضات این ماه اعزام می شوند.

حجت الاسلام عادل نجفیان افزود: با هماهنگی های به عمل آمده این روحانیون و مبلغان دینی از مراکز تبلیغی، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، سازمان اوقاف و امور خیریه، روحانیون طرح هجرت و حوزه های علمیه جذب شده و از ابتدای ماه مبارک رمضان برای ترویج شعائر اسلامی به مساجد شهری و روستایی اعزام می شوند.

 روحاننیون مخاطب شناس باشند

در ادامه مراسم نماینده طلاب میاندوآب در قم به سخنرانی پرداخت و در سخنان خود با اشاره به ارکان تبلیغ، گفت: مخاطب، مبلغ و محتوا از ارکان اساسی تبلیغات هستند که باید مورد توجه مبلغان قرار گیرد.

حجت الاسلام موسی موسوی با تاکید براستفاده از تمام ظرفیت های موجود، اظهار کرد: باید از تمام ظرفیت ها با شناسایی مخاطب در امر تبلیغ استفاده کرد.

وی افزود: مخاطب شناسی از موضوعات مهم بوده که باید مورد توجه قرار گرفته ومبلغان دینی، متناسب با مخاطب خود، محتوای غنی برای ارائه داشته باشند.

نماینده طلاب میاندوآب در قم هم چنین بر لزوم تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: باید دستاوردهای 40 ساله انقلاب و نیز بیانیه گام دوم انقلاب برای مردم تبیین شود و روحانیون و مبلغان دینی در منابر به این موضوع توجه داشته باشند.

باید از تمام ظرفیت ها در راستای امر تبلیغ استفاده کرد

در ادامه مراسم نیز امام جمعه میاندوآب با اشاره به نقش علما در ترویج شعائر دین مبین اسلام، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان یکی از بهترین فرصت ها برای تقویت باورهای دینی مردم است و لذا روحانیون باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با انتقاد از نمایشی بودن برخی کارها و اقدامات، افزود: نباید همه چیز نمایشی باشد بلکه باید کارها تاثیرگذار بوده و از اقدامات نمایشی گونه در امور فرهنگی خودداری کنیم.

ویبا اشاره به اینکه هم اکنون در شهرستان میاندوآب در ادارات و مساجد این شهر، نماز جماعت برپا می شود، گفت: علاوه بر ادارات و مساجد شهر، در 169 مدرسه میاندوآب نیز نماز جماعت اقامه می شود.

وی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت ها در راستای امر تبلیغ استفاده کرد، تصریح کرد: پرداختن به موضوعات اجتماعی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان از جمله مواردی است که باید مبلغان در منابر خود مردم را نسبت به آنها آگاه سازی کنند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.