رهاسازی600 هزار عدد زنبور در مزارع گوجه فرنگی میاندوآب برای مبارزه با آفات
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
شناسه : 269425
6

معاون سازمان و مدیرجهادکشاورزی میاندوآب گفت: امسال نیز تعداد 600 هزار عدد زنبور براکون برای مبارزه با آفت مینوز و هلیوتیس در مزارع گوجه فرنگی تولید و رهاسازی شده است که این مقدار قابل گسترش برای مبارزه با کرم هلیوتیس نخود و کرم ساقه خوار ذرت در سال های آینده نیز است.

پ
پ

علی دیانتی در گفت وگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به اقدامات جهاد کشاورزی میاندوآب در راستای کاهش مصرف سموم کشاورزی، اظهار کرد: به منظور کاهش مصرف سموم و افزایش سطح مبارزه بیولوژیک با آفات و بیماریهای نباتی در سال 1392 بعنوان اولین شهرستان برخوردار  پس از مراکز استان ها در سطح کشور، واحد انسکتاریوم تولید حشرات مفید، برای تولید محصول سالم و ارگانیک گام عملی راه اندازی و  تجهیز شد.

معاون سازمان و مدیرجهادکشاورزی میاندوآب با بیان اینکه در سال اول با تولید حشره مفید زنبور براکون، در سطح 300 هکتار از مزارع گوجه فرنگی در شهرستان با آفت مینوز و هلیوتیس مبارزه بیولوژیکی انجام شد، افزود: د ر حال حاضر تنوع تولید حشرات مفید به دو نوع حشره زنبور براکون و تریکوگراما  و سطح مبارزه بیولوژیک 600 هکتار از مزارع گوجه فرنگی و ذرت افزایش یافته است.

وی گفت: امسال نیز تعداد 600 هزار عدد زنبور براکون برای مبارزه با آفت مینوز و هلیوتیس در مزارع گوجه فرنگی تولید و رهاسازی شده است که این مقدار قابل گسترش برای مبارزه با کرم هلیوتیس نخود و کرم ساقه خوار ذرت در سال های آینده نیز است.

دیانتی تصریح کرد: هم چنین دو هزار و 400 گرم تخم پارازیت شده زنبور تریکوگراما تولید و در مزارع گوجه فرنگی و ذرت رهاسازی شده که با توجه به تنوع فعالیت این حشره، در باغات سیب، انگور و آلو برای مبارزه با کرم میوه این باغات، قابل گسترش بوده و امیدواریم در سال های آینده شاهد افزایش اعتبار برای تولید اکثر حشرات مفید و توسعه انسکتاریوم میاندوآب باشیم.

دیانتی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح برای چهار نفر از کارشناسان فارغ التحصیل رشته گیاهپزشکی، زمینه اشتغال فراهم شده است، اظهار کرد: برای تولید محصول سالم، در سطح یک هزار و 509 هکتار با دو کلینیک گیاهپزشکی، قرارداد خرید خدمات گیاهپزشکی منعقد شده که با اجرای این طرح برای تعداد 9 نفر از کارشناسان گیاهپزشکی، اشتغالزایی انجام گرفته است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.