رمضان، موسم سخاوت و مهربانی/ کمک به آزادی زندانیان، کمک به کاهش آسیب های اجتماعی
۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۱۰
شناسه : 299784
7
 در میزگرد تخصصی عنوان شد؛ رمضان، موسم مهربانی ها است و که در این موسم مهربانی، مردم با محرومان و نیازمندان هم قدم شده و به یاری آنها می شتابند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، رمضان، موسم سخاوت و مهربانی ها است و که در این موسم مهربانی، مردم با محرومان و نیازمندان هم قدم شده و به یاری آنها می شتابند.

در نیمه ماه رمضان نیز که مصادف با ولادت باسعادت کریم اهل بیت(ع) امام حسن مجتبی(ع) است، جشن گلریزانی به وسعت همنوع دوستی برگزار می شود و خیرین و نیکوکاران و اقشار مختلف مردم به تاسی از امام دوم شیعیان گردهم می‌آیند و داشته‌هایشان را با خانواده‌های چشم‌انتظار آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد تقسیم کنند.

در این زمینه در قالب میزگرد مجازی، حقیقی، آزادی به وقت افطار به موضوع جشن گلریزان که نماد و موسم معنویت و نوعدوستی است پرداخته ایم.

آزادی یک زندانی جرایم مالی غیرعمد از اجر و پاداش برخوردار است

امام جمعه میاندوآب در این برنامه با اشاره به اهمیت دستگیری از نیازمندان و دردمندان، گفت: همه بچه ها بر سر سفره افطار، منتظر این هستند که پدرشان از راه برسد و قطعا خانواده‌های زندانیان جرایم مالی غیرعمد نیز چشم‌انتظار آزادی آنها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با بیان اینکه این اتفاق ممکن است برای همه اتفاق بیفتد، افزود: همین که کمک کنی تا یکی از این زندانیان از زندان آزاد شود، یعنی دل خانواده ای را شاد کرده ای و این ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه خیرین نیک اندیش باید از نیازمندان دستگیری کنند، اظهار کرد: آزادی یک انسان شریف شامل حدیث ” و من احیاها فکانما احیا الناس” نیز شده و شادکردن دل یک انسان و کودکی که چشم به راه پدرش است، قطعا از اجر و پاداش برخوردار است.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: انسان اگر بخواهد سرمایه گذاری کند، با کارشناس مشورت می کند چرا که ممکن است بدون مشورت با دیگران سرمایه خویش را از دست دهد،  در مسائل معنوی نیز باید از این فرصت ها برای اندوختن سرمایه برای آخرت خود استفاده کنیم.

اهمیت و لذت دستگیری از مستمندان و نیازمندان

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه با بیان اینکه باید همه از انسان های گرفتار و نیازمند دستگیری کنیم، اظهار کرد: کمک به نیازمندان و دستگیری از آنان یکی از توصیه های دینی است.

مهدی عیسی زاده افزود: دستگیری از مستمندان و کمک به نیازمند و حل گرفتاری و مشکل آنها برای بنده بسیار لذت بخش است.

وی با بیان اینکه همواره به دنبال حل مشکل و نیاز مردم بوده ام، گفت: گره گشایی از کار مردم و خدمت به خلق را همواره در اولویت کارهای خود قرار داده ام.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه ما باید در راستای ترویج این سنت حسنه قدم برداریم و هر کدام اگر بتوانیم در راستای گره گشایی از مشکلات نیازمندان اقدام مفیدی را انجام دهیم.

 آزادی زندانیان جرائم غیرعمد سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه قدردان تمام زحمات و کمک های مردمی و خیرین هستیم، اظهار کرد: کمک به خانواده های زندانیان نیازمند و آزادسازی زندانیان جرایم مالی غیرعمد به غیر از کمک و همت همه مسئولان و خیرین و مردم میسر نمی شود.

مجتبی محمدی افزود: در مناسبت های مختلف، جشن های گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرایم مالی غیرعمد برگزار و در این راستا نیز پویش خاتم سلیمانی همزمان با سالروز شهادت سردار رشید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه کمک های خوبی نیز با برگزاری این جشن ها جمع آوری شده است، اظهار کرد: یکی از اولویت های اداره کل آزادی زندانیان جرایم غیر عمد با مشارکت های مردمی و خیرین است.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی آذربایجان غربی تصریح کرد: قطعا به تنهایی نمی توان به مقابله با آسیب های اجتماعی پرداخت بنابراین برای مقابله با آسیب های اجتماعی نیازمند همکاری همه تشکل ها، سمن ها ، موسسات و خیریه ها هستیم.

محمدی اظهار کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی، تغییر ایده و روش و فکر زندانیان و اشتغال آنها همکاری و حمایت تمام دستگاه ها و متولیان فرهنگی و حمایتی نیاز است.

وی افزود: زندانیان آزاد شده برای ادامه زندگی و عدم برگشت به زندان نیازمند حمایت و دریافت تسهیلات هستند، متولیان امر باید تا حدامکان در اعطای تسهیلات بانکی به آنها با ملایمت برخورد کنند.

حمایت از اشتغالزایی زندانیان آزاد شده

سرپرست فرمانداری میاندوآب نیز در این زمینه گفت: میاندوآبی ها همیشه در کارهای خیر و نیکو پیشقدم بوده اند.

علی پیام افزود: میاندوآبی ها در صحنه ها و عرصه های مختلف خوش درخشیده اند و این را همواره نشان داده اند.

وی با بیان اینکه هرکدام از عزیزان زندانی جرایم مالی غیرعمد سرپرست یک خانواده هستند، اظهار کرد: ما نیز به نوبه خود با پرداخت وام های کم بهره و آموزش مهارت های لازم و حمایت از کارآفرینی زمینه را برای اشتغال و کمک به این عزیزان می توانیم فراهم کنیم.

اهل بیت(ع) برترین الگو برای انسان ها

رئیس دادگستری میاندوآب نیز در این زمینه با اشاره به اهمیت احسان و نیکوکاری در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان بر احسان و نیکوکاری بسیار تاکید شده است.

حجت الاسلام عادل گل حسینی با اشاره به اینکه نیمه ماه مبارک رمضان نیز مصادف با میلاد باسعادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع) است، افزود: اهل بیت بهترین الگو برای ما هستند و باید از ایشان در زندگانی خویش الگو بگیریم.

وی با بیان اینکه هرکدام از این زندانیان سرپرست یک خانواده هستند، گفت: هر کدام از این زندانیان جرایم مالی غیرعمد سرپرست یک خانواده بوده و با کمک به آزادی این زندانیان در واقع زمینه ساز شادی خانواده و فرزندان آنها می شویم.

رئیس دادگستری میاندوآب با بیان اینکه مردم میاندوآب‌ در کارهای خیر همیشه در صحنه بوده و محبت و عطوفت خود را به نمایش می‌گذارند، تصریح کرد: اگر مردم نیکوکار و خیر شهرستان مثل سال‌های گذشته کمک‌های خود را دریغ نکنند، با مشارکت‌ آنان و همچنین کمک‌های ستاد دیه استان، امسال ۴۷ زندانی واجد شرایط از بند رهایی می‌یابند.

زندانیان جرایم مالی غیرعمد، چشم انتظار کمک‌های خیران

دادستان عمومی و انقلاب میاندوآب نیز گفت: ۵۰ نفر زندانی محکوم به جرایم غیرعمد در زندان این شهرستان، با محکومیت مالی ۱۸ میلیارد ریال چشم انتظار کمک‌های خیران هستند .

جهانگیر مسعودی افزود: بدهی سه نفر از این زندانیان کلان و به مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال است ولی مجموع بدهی های ۴۷ نفر از این زندانیان، ۶۰ میلیارد ریال بوده و مجموع بدهی های ۳۰ نفر از این زندانیان نیز ۴۰ میلیارد ریال است که اگر مردم نیکوکار و خیر شهرستان مانند سال‌های گذشته کمک‌های خود را دریغ نکنند، با مشارکت‌ آنان و همچنین کمک‌های ستاد دیه استان، ۴۷ زندانی واجد شرایط از بند رهایی می‌یابند.

وی با بیان اینکه این زندانیان کسانی هستند که به دلایل غیرعمد مانند بدهکاری دیه، حوادث کارگاهی و..  گرفتار شده اند، اظهار کرد: در آیین جشن گلریزان سال گذشته میاندوآب از نظر جمع‌آوری کمک‌های مردم نوعدوست و نیک‌اندیش به میزان هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رتبه نخست در آذربایجان غربی را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.