رقابت برای هر کرسی مجلس به ۴۵ نامزد رسید
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۰۳
شناسه : 315596
3
فهرست جدید احرازصلاحیت‌‌شدگان داوطلبان نمایندگی دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی ارسالی از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور به‌طور دقیق ۵۵۶ نفر است و هیچ‌‌کدام از نمایندگان فعلی یا ادوار شاخص مجلس در آن به چشم نمی‌خورند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» به نقل از تسنیم، هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان شب گذشته از تأیید صلاحیت بیش از 550 داوطلب دیگر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان خبر داد و تأیید کرد که با فهرست جدیدی که از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال شده است تعداد داوطلبان انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی بیش از 13 هزار و 200 کاندیدا شده است.

بر همین اساس، برخی گمانه‌زنی‌ها درباره تأیید صلاحیت 26 نماینده فعلی مجلس و همچنین نماینده‌های شاخص ادوار مجلس مطرح شد که پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از چند منبع مطلع نشان می‌دهد در فهرست جدید شورای نگهبان که به‌طور دقیق  556 نفر است، اسامی 26 نماینده فعلی یا نمایندگان شاخص ادوار مجلس که رد صلاحیت شده‌ بودند، در آن به چشم نمی‌خورد.

بنا بر این گزارش، بررسی اعتراض نمایندگان فعلی و ادوار مجلس در شورای نگهبان آغاز شده است و انتظار می‌رود تا پایان هفته جاری بررسی اعتراض آنها نهایی شود.

به گزارش تسنیم، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه 9 اسفندماه برگزار خواهد شد و در زمان حاضر (دوشنبه 9 بهمن ماه) بیش از 13 هزار و 200 نامزد برای 290 کرسی مجلس تأیید صلاحیت شده‌اند که نشان می‌دهد تا امروز برای هر کرسی مجلس، مردم باید از بین 45 داوطلب یک نفر را انتخاب کنند.

انتهای پیام/+

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.