رفع تداخلات ۸۹ درصد اراضی کشاورزی میاندوآب
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
شناسه : 315571
5
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: تداخلات ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی در مستثنیات اشخاص، ملی و دولتی، در ۸۹ درصد از ۲۰۳ پلاک در شهرستان‌های میاندوآب، چهاربرج و باروق رفع شد.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، اظهار کرد: در راستای رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی در مستثنیات اشخاص، ملی و دولتی، از ۲۰۳ پلاک شهرستان‌های میاندوآب، چهاربرج و باروق، تاکنون ۱۸۰ پلاک، مورد بررسی و تأیید کارگروه رفع تداخلات شهرستان قرار گرفته است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: از این تعداد ۱۶۶ پلاک به مساحت کل ۱۷۹ هزار و ۲۰۹ هکتار در کمیسیون استانی تأیید نهایی شده که ۲۴ هزار و ۳۵۳ هکتار رفع تداخل و ۸۸ هزار و ۴۸۵ هکتار از اراضی غیر ملی نیز تثبیت شده است.

وی گفت: از ۱۰۸ پلاک شهرستان میاندوآب در ۹۸ پلاک رفع تداخلات اجرا شده و ۱۰ پلاک باقیمانده است.

مقدم با بیان اینکه رفع تداخلات در ۱۶ پلاک شهرستان چهاربرج به طور کامل به اتمام رسیده است، تصریح کرد: از ۷۹ پلاک شهرستان باروق نیز در ۶۸ پلاک اجرای رفع تداخلات به اتمام رسیده و تنها ۱۱ پلاک باقیمانده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اینکه در ۸۹ درصد از ۲۰۳ پلاک رفع تداخلات اجرا شده است، اظهار کرد: درصدد هستیم اجرای رفع تداخلات در ۲۱ پلاک باقیمانده شهرستان‌های میاندوآب و باروق نیز تا پایان امسال به پایان برسد.

وی تصریح کرد: تثبیت مالکیت اشخاص و دولت در اراضی، صدور اسناد کاداستری و تک برگی برای کشاورزان، حل تعارضات و اختلافات حقوقی بین دولت و مردم، کاهش طرح اقامه دعوا علیه کشاورزان و کاهش تعداد پرونده در محاکم قضایی از مزایای رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی در اراضی اشخاص، ملی و دولتی است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: تفاهم‌نامه منعقده فی‌مابین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور و به‌منظور تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی بهره‌برداران بخش کشاورزی نیز در این شهرستان در دست اجرا بوده و اقدامات لازم در این راستا انجام می‌شود.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.