رعایت قانون ملاک انتخابات سالم و پرشور است
۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۱۵
شناسه : 314253
2
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی: معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: با تاسی از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب و قانون اساسی کشورمان در اجرای امن و سالم انتخابات با ملاک قانون قدم برمی‌داریم.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، رضا ابراهیمی در دوره آموزشی هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان‌های جنوب آذربایجان غربی که امروز به میزبانی میاندوآب برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت را به‌عنوان چهار راهبرد اصلی انتخابات مطرح نموده‌اند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی افزود: ما نیز به‌عنوان خادمین ملت بزرگ ایران با تاسی از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب و قانون اساسی کشورمان در اجرای امن و سالم انتخابات با ملاک قانون قدم خواهیم برداشت.

وی با تأکید بر اینکه هیچ یک از مدیران ادارات و نهادها حق تبلیغات له یا علیه کاندیداهای انتخابات را چه در ساعات اداری و چه خارج از وقت اداری را ندارند، تصریح کرد: در این راستا با متخلفین در هر زمان و مکانی که باشد برخورد قانونی انجام می‌گیرد.

ابراهیمی با بیان اینکه طبق اصلاحات جدید قانون انتخابات، ممانعتی برای استفاده از امکانات دستگاه‌های اجرایی برای تبلیغات وجود ندارد، گفت: در این زمینه باید با حفظ عدالت بین تمامی کاندیداهای انتخابات انجام شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی افزود: اگرچه وزارت کشور مسئول برگزاری و حسن اجرای انتخابات است؛ ولی اصلی‌ترین اجراکنندگان انتخابات ناظرین و بازرسین انتخابات در شهرها و بخش‌های استان هستند.

وی اظهار کرد: تمامی ادارات، ناظرین و بازرسان به دنبال یک هدف و در یک مسیر مشخص که همان انتخابات سالم و پرشور است حرکت می‌کنند و این هدف تنها با همدلی، هم‌افزایی و تعامل سازنده به دست می‌آید.

رعایت قانون در سرلوحه کار هیئت نظارت است

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان غربی نیز در این همایش با بیان اینکه مردم بزرگ‌ترین ناظران انتخابات هستند، اظهار کرد: مردم همیشه پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند و لحظه‌به‌لحظه عملکرد مسئولان را رصد می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالقاسم موسوی افزود: رعایت قانون و عدالت افزایش رضایتمندی و مشارکت مردم در انتخابات را در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه شاید در میان اعضای هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی افرادی باشند که به کاندیدای خاصی تعلق خاطر داشته باشند، گفت: در انتخابات نباید عقاید شخصی جایی ندارد و باید فارغ از هر عقیده شخصی، امانت‌دار بود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان غربی با بیان اینکه قانون برای همه یکسان است، تصریح کرد: از نمایندگان که خود قانون‌گذاری می‌کنند، انتظار داریم بیشتر و بهتر از دیگر اقشار جامعه پایبند قوانین باشند.

در این دوره آموزشی هیئت‌های اجرایی، بازرسی و نظارت بر انتخابات شهرستان‌های میاندوآب، چهاربرج، باروق، شاهین‌دژ، بوکان، تکاب و مهاباد حضور داشتند.

در این دوره آموزشی، آموزش‌های لازم توسط معاون امور انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان غربی و رئیس گروه فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان ارائه و در بخش پرسش‌وپاسخ نیز اعضای حاضر سؤالات خود را مطرح کردند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.