رسانه های کوچک در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشته اند/ پیام امام راحل (ره) و انقلاب با نوارکاست انتقال یافت
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۳۸
شناسه : 293013
11
فرماندار میاندوآب:

فرماندار میاندوآب گفت: انقلابیون و مردم با استفاده از رسانه های سنتی و به ظاهر کم اهمیت و کوچک مانند نوارکاست، منابر و مساجدو اعلامیه که جز رسانه ها محسوب می شوند، اقدامات مهمی انجام دادند و اتفاقا تاثیر شگرفی نیز در فرایند انقلاب داشتند.

پ
پ

حسام شیرازه محبت در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به ابعاد نقش رسانه ها در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در دنیا از رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی نام برده و در تمام طول تاریخ بشریت نقش رسانه ها بی بدیل بوده است.

فرماندار میاندوآب افزود: ابعاد تاثیر رسانه در زندگی بشری انکارناپذیر بوده و در هر زمان نیز رسانه با شرایط و فرم خاص خودش ظاهر شده است و نقش قابل توجهی نیز در ایجاد تغییرات و دگرگونی های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشته اند.

وی با اشاره به اینکه در موضوع انقلاب اسلامی، رسانه های مهم مانند تلویزیون، مطبوعات، رادیو تحت کنترل رژیم پهلوی بودند، گفت: برای این رسانه ها نمی توان نقش قابل توجهی قائل شد چون خفقان شدید اجازه نمی داد که انقلابیون مطالب خود را بیان کنند.

شیرازه محبت تصریح کرد: در این شرایط، انقلابیون و مردم با استفاده از رسانه های سنتی و به ظاهر کم اهمیت و کوچک مانند نوارکاست، منابر و مساجدو اعلامیه که جز رسانه ها محسوب می شوند، اقدامات مهمی انجام دادند و اتفاقا تاثیر شگرفی نیز در فرایند انقلاب داشتند.

فرماندار میاندوآب با بیان اینکه رسانه هایی مانند نوارکاست و منابر و اعلامیه و.. نقش واسطه و ارتباط بین مردم و حضرت امام خمینی(ره) را بازی می کردند، اظهار کرد: نوارکاست به عنوان یک ابزار، نقش اساسی در انتقال و انتشار بیانات حضرت امام(ره) بویژه در دوران تبعید بازی می کرد و درواقع انقلاب اسلامی، پیروزی رسانه های کوچک در برابر رسانه های بزرگ بود.

وی با اشاره به اینکه اندیشمندان غربی و اروپایی در نوشته های خود به نقش نوارکاست به عنوان یک یک رسانه کوچک ولی تاثیرگذار اشاره کرده اند، افزود: یکی از روزنامه نگاران آمریکایی می نویسید که روی قبرشاه بنویسد که نوارکاست را فراموش کرد و یا اروپایی ها از عبارت نهضت”انقلابِ کاست” در این زمینه استفاده می کنند.

شیرازه محبت گفت: با استفاده از این نوار کاست ها و اعلامیه ها بود که پیام انقلاب و حضرت امام راحل(ره) منتشر می شد و این رسانه های فراگیر و کم هزینه با حمل سریع و آسان، در محدودیت های حاکم، نقش اساسی داشتند.

فرماندار میاندوآب اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، نقش و هدف رسانه هایی مانند تلویزیون، رادیو، سینما و… که در اختیار جریان رسانه ای حاکم بود؛ استحاله فرهنگی و دینی مردم بود و فرهنگ استعماری را به جامعه تزریق می کردند.

فرماندار میاندوآب با بیان اینکه رسانه ها در پیش از انقلاب، برگرفته از رسانه های امپریالیسیم جهانی بود که حتی اندیشمندان لیبرال نیز به آنها معترض هستند، افزود: با روشنگری انقلابیبون و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، رسانه ها به نقش اصلی خود پرداخته و مسئولیت اجتماعی از خود نشان دادند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.