رسالت بسیج دانشجویی، مطالبه گری است/ دانشگاه فقط محلی برای آموزش نیست
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
شناسه : 292966
12
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی:

سید محمود صفری گفت: رسالت بسیج دانشجویی مطالبه گری است و دانشجویان بسیجیان باید مشکلات و دغدغه های جامعه را شناسایی کرده و از مسئولان مرتبط مطالبه کنند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی امروز در همایش رسالت بسیج دانشجویی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: متاسفانه امروزه جامعه دانشگاهی فقط محل آموزش و تحصیل عنوان می‌شود که این دیدگاه سکولار کاملا غلط است.

سید محمود صفری افزود: متاسفانه ما دانشجویانی را داریم که دغدغه‌ خاصی نسبت به موضوعات مختلف کشور ندارند که این امر نشان می‌دهد که عده‌ای از لحاظ علمی شخصیتی پخته هستند اما از بعد اجتماعی و فرهنگی اینگونه نیستند.

وی با بیان اینکه نباید تفکر سکولار در منظومه فکری و ذهنیتی رئیس یک دانشگاه باشد، گفت: رئیس دانشگاه باید نگاه پدرانه و عاقلانه نسبت به جامعه دانشگاهی و دانشجویی باید داشته باشد.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه رسالت بسیج در دانشگاه‌ها کمک به فرایندهای فرهنگی، اجتماعی دانشگاه‌ها است، تصریح کرد: برخی روسای دانشگاهها بر این باورند که باید تمام کارهای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه توسط بسیج صورت بگیرد که یک امری اشتباه است.

صفری با بیان اینکه بسیج دانشجویی رسالت عظیمی به نام مطالبه گری دارد؛ گفت: بسیج در جامعه نقش آفرین است؛ رویکرد بسیج مسئله محوری است، به زبان ساده یعنی بسیج باید در تمامی سطح چه پایگاه ها و چه حوزه های بسیج علاوه بر بصیرت افزایی، مشکلات و دغدغه های جامعه را شناسایی کند و این مشکلات و دغدغه ها را از مسئولین مرتبط مطالبه کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد مطالبه گری جوانان، افزود: جوانان، مشکلات و دغدغه های جامعه را شناسایی و مطالبه کنند ولی حل کردن مشکلات و دغدغه های مردم بر عهده ای مسئولان است.

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.