رجوع به قرآن حلال مشکلات است/ قرآن و مفاهیم آن در جامعه جاری و ساری شود
۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۸:۴۳
شناسه : 278634
4

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اگر در جامعه ما قرآن ساری و جاری شود، تمام مشکلات حل می شود.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در دیدار با فعالان قرآنی در مهد قرآن کریم شهرستان میاندوآب، اظهار کرد: خدوند متعال در قرآن کریم به پیامبر اسلام (ص) فرموده است که قرآن را برشما نازل کردیم تا مردم را از ظلمت ها به سوی نور که همان راه راست و راه الهی است نجات دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه قرآن کریم، نور بوده و با متصاعد شدن این نور الهی، ظلمات از بین می رود، گفت: خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم فرموده است ما پیامبر را به عنوان ناظر بر اعمال بندگان و دعوت کننده به سوی الله، بشارت و بیم دهنده وچراغ نورانی برای هدایت بشر قرار داده ایم و حتی قرآن کریم هم به نور معرفی شده است.

وی با تاکید بر انس با قرآن کریم، افزود: باید با قرآن کریم انس بگیریم تا از نورانیت آن بهره ببریم و این نورانیتی که از قرآن کریم و اهل بیت(ع) می گیریم قطعا در روز قیامت نجات بخش و روشنی بخش راه ما خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به مهد قرآن یعنی مهد نورانیت، تصریح کرد: قرآن وقتی نور باشد، جایی که مهد قرآن است، مهد نورانیت بوده و کار مربیان قرآن کریم نیز کار مقدسی بوده و هیچ کار و تلاشی نیز قابل مقایسه با این تلاش و فعالیت در راه قرآن نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه قرآن و مفاهیم آن باید در جامعه، جاری و ساری شود، اظهار کرد: اگر در جامعه ما قرآن ساری و جاری شود، تمام مشکلات حل می شود، در حالی که به تلاوت قرآن اهمیت کمی داده ایم و به تبع آن با مشکلات مواجه هستیم و حتی پیامبر گرامی اسلام (ص) به تلاوت قرآن بیشتر اهمیت می دادند و در هنگام انتخاب مسئول فردی را انتخاب می کرد که بیشتر در مورد قرآن می دانست.

وی با اشاره به اینکه قرآن برای پیامبراکرم(ص) معیار بود، افزود: حضرت دستور می دادند که در حضور وی قرآن بخوانند و سفارش می کرد که با سه روش از جمله دوستی با پیامبر، دوستی با اهل بیت و با تلاوت قرآن فرزندان خود را تربیت کنند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: تدبر و تامل در خواندن  قرآن در انسان تاثیر زیادی دارد و معنویت باید محافل انس با قرآن را احاطه کند و در این موقع معلوم می شود که انسان با این کتاب آسمانی ارتباط مستقیم دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده امام جمعه میاندوآب نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت های مهد قرآن کریم شهرستان میاندوآب، گفت: مهد قرآن کریم میاندوآب نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه داشته و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش می کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.