راه اندازی ۲۰ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در میاندوآب
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
شناسه : 292982
5

علی دیانتی گفت: شهرستان میاندوآب با راه اندازی ۲۰ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی با تعداد ۷۳۶ نفر عضو و اعتبار یک میلیارد تومان، مقام نخست را در این خصوص در سطح استان به خود اختصاص داده است.

پ
پ

به گزارش زرین‌خبر، معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب گفت: با توجه به اینکه زنان ۵۰ درصد جمعیت روستاها را تشکیل می دهند؛ برنامه ریزی برای استفاده از توانمندی ها و پتانسیل موجود در این قشر از جامعه، ارائه الگوی جدید و ایجاد اشتغال برای زنان روستایی ضروری و از اولویت های جهاد کشاورزی است.
علی دیانتی افزود: شهرستان میاندوآب با راه اندازی ۲۰ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی با تعداد ۷۳۶ نفر عضو و اعتبار یک میلیارد تومان، مقام نخست را در این خصوص در سطح استان به خود اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه اکثر روستاهای میاندوآب بالای ۱۵۰ خانوار هستند این پتانسیل در شهرستان وجود دارد که تعداد صندوق ها را به ۱۰۰ صندوق افزایش داد.
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب تصریح کرد: راه اندازی این صندوق ها در توانمندسازی زنان روستایی، تنوع و ایجاد شغل های جدید و رونق و شکوفایی اقتصاد مناطق روستایی نقش بسزایی دارد.
دیانتی افزود: در یکسال گذشته خوشبختانه کارآفرین نمونه ملی، قهرمان تالاب های ایران و اخیراً نمونه ملی تسهیل‌گر زن روستایی از شهرستان میاندوآب بوده اند که نشان می دهد در صورت حمایت از زنان روستایی، بانوان میاندوآبی می توانند در عرصه های مختلف بدرخشند.
وی اظهار کرد: میاندوآب جزو شهرستان های پیشرو در زمینه زنان روستایی در سطح استان آذربایجان غربی بوده و اکثر پروژه‌های پایلوت در این شهرستان اجرا شود.
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: طرح ترویج تولید و مصرف محصول سالم و گواهی شده، توانمندسازی زنان روستایی و عشایری بر اساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی، پروژه بهبود تغذیه جامعه زنان روستایی و عشایری و ایجاد باغچه های خانگی و پروژه کسب و کار با روش LNSIE از جمله طرح ها و پروژه‌های اجرا شده برای زنان روستایی است.
دیانتی افزود: خوشبختانه سهمیه طرح منتخب استان در زمینه اشتغال زایی با تکیه بر طرحهای نوآور نیز که دارای اعتبار ملی است به علت عملکرد شهرستان در زمینه اجرای موفق طرح های زنان روستایی، به میاندوآب اختصاص یافته است.
وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت میاندوآب‌ در تولید انواع محصولات کشاورزی نیاز است با راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع تبدیلی در حمایت از این بخش و فرآوری آنها، ضمن اشتغال‌ زایی، ارزش افزوده آن نیز عاید بهره‌برداران شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.