راهیابی ۸ اثر به مرحله نهایی جشنواره تئاتر «نهال» آذربایجان‌غربی در میاندوآب
۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
شناسه : 299977
7
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب خبر داد؛ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب گفت: پس از بررسی و داوری ۳۴ اثر که به دبیرخانه دومین دوره جشنواره تئاتر «نهال» آذربایجان‌غربی در این شهرستان ارسال شده بود، هشت اثر به مرحله نهایی دومین دوره این جشنواره راه یافت.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، محمود نیک‌مرام در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: هیأت انتخاب آثار این جشنواره متشکل از «مجید پهلوانیان»، «فریدون سیدسیاح» و «مسعود نیازی» پس از بررسی آثار ارسالی از سوی هنرمندان استان، هشت اثر را بدون اولویت به بخش رقابتی این جشنواره معرفی کردند.

وی افزود: این آثار شامل «گور به گور» نوشته میثم فرهمندیان و به کارگردانی یاور علیپور از شوط، «رقصی این چنین» نوشته محمد رضایی‌راد و کارگردانی سهند قلی‌یان از میاندوآب و «یاداشت» به نویسندگی و کارگردانی حجت قاسم‌نژاد افشار از تکاب است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب گفت: اثر «نهال» به نویسندگی و کارگردانی شهریار نیریز نقدهی از ارومیه، «سگ‌ها مادرت را می‌خورند» نوشته میثم فرهمندیان و به کارگردانی شبنم راموز از مهاباد، «ریحان» نوشته علی قبچاق به کارگردانی حسن رجبی از ارومیه، «با فرشته مرده چه باید کرد» به نویسندگی و کارگردانی علی قبچاق از نقده و «دوست دارم عزیزم» نوشته پژمان شاهوردی و کارگردانی‌هوشنگ بابایی از میاندوآب به بخش رقابتی این جشنواره راه یافتند.

نیک‌مرام با بیان اینکه این جشنواره از هشتم تا یازدهم خرداد ماه امسال در میاندوآب برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره تئاتر با همکاری انجمن هنرهای نمایشی با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با هدف ارتقا و اعتلای سطح کیفی هنر نمایش و تثبیت آن در میان شهروندان با تکیه بر تجارب و توانایی هنرمندان متعهد برگزار می‌شود.

وی گفت: محورهای این جشنواره تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها، تولید و اشتغال با کالای ایرانی و رفع موانع، حفظ محیط زیست، فرهنگ ایثار و شهادت و آسیب‌های اجتماعی شامل اعتیاد، طلاق، کودکان کار و خیابانی است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب اضافه کرد: همچنین کتاب و کتابخوانی، کرونا و مقابله با آن، زندگی در شرایط بحرانی و مقابله با آن، کرونا و آسیب‌های اجتماعی، درخت و درختکاری، نهال کاری، بحران آب و خاک، خشکسالی، دریاچه ارومیه و آزاد از دیگر محورهای این جشنواره است.

نیک‌مرام افزود: بخش ویژه این جشنواره با محوریت بحران آب، خاک، خشکسالی و درخت و درختکاری است که با تکیه بر صنعت تولید نهال میاندوآب برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.