راهکار اصلی نجات از فتنه‌ها، «بصیرت» است/ یوم الله ۹دی روز قیام بصیرت بر جهالت است
۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
شناسه : 304419
4
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: راهکار اصلی نجات از فتنه‌ها، «بصیرت» است، بصیرت یعنی قدرت تشخیص حق از باطل و گرفتن موضع مناسب و اقدام بهنگام بنفع جبهه حق.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام و المسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به سالروز حماسه ۹ دی، اظهار کرد: یوم الله ۹دی روز قیام بصیرت بر جهالت است.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه در حوادث فتنه سال ۸۸  دشمن روی گزینه انتخابات کلیک کرد، افزود: با این کلیدواژه دست به آشوب و اغتشاش زدند و در آخر دیدیم که اینها بهانه بود بلکه اصل نظام و اسلام را هدف قرار دادند و در آخر پرده از چهره خبیث خود برداشتند و حتی در روز عاشورا که مردم مشغول عزاداری بودند شروع به رقص و پایکوبی کردند و حتی پرچم مقدس سید الشهداء را آتش زدند.

وی با اشاره به اینکه همواره جریان معاند جبهه حق، با دو حربه یکی با شمشیر و تفنگ و قتل و ترور شخصی و دوم با زبان، تبلیغات، رسانه، دروغ‌پردازی، شایعه‌پراکنی، تحریف حقایق و ترور شخصیتی دست به توطئه می زند، افزود: دشمن هنوز هم دست این حرکت های خبیثانه نکشیده در دو جبهه همچنان به دنبال این است که از نظام اسلامی تلفات بگیرد.

جلالی تصریح کرد: در حوادث اخیر از اول با چهره ای مکشوف آمدند و شعارهای ساختار شکنانه دادند و اولِ کار پای زنان را به میدان کشیدند و از آنها به عنوان ابزار استفاده کردند و با شیوه‌های متعددی همچون نامگذاری این جنبش به نام زنان و در مواردی با جابجایی مرزهای حیا و اخلاق و راه‌انداری حرکت‌هایی همچون جنبش آغوش رایگان تمام تلاش خود را برای بهربرداری حداکثری از این موضوع به انجام رسانند.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به قضایای اندلس و تضعیف آن، اظهار کرد: هرجا فرهنگ غرب و شیطانی میخواست نفوذ کند اول از طریق بی حجابی و بی بندباری و از طریق زنان وارد شده است کما اینکه در آندلس یا همان اسپانیای امروزی و یا در الجزایر نیز از همین طریق وارد شده و توانست بر آنها غلبه کرده و فرهنگ خود را ترویج دهد.

وی با بیان اینکه عریانی و برهنگی مهمترین نماد فرهنگی غرب است، گفت: این خاصیت شیطان و شیطان پرستی است تا دین و دیانت را به تمامه ازت نگیرد دست بردار نیست و در واقع بی حجابی تازه شروع کار است و اگر الفش را گفتی تا آخر یاء باید بروی یعنی حد یقفی ندارد.

جلالی با اشاره به اینکه روش دیگر آنها کشته سازی است، تصریح کرد: دشمنان روحیات ایرانیان را مطالعه کرده بودند و می دانستند مردم ایران غیورند اگر ولو به دروغ بگویند که به زنی ظلم شده احساسات ایرانی را برمی انگیزند فلذا فوت آن دختررا به ناحق گردن نظام و نیروی انتظامی انداختند  و با قاطعیت می گویم معاندین نظام از کشته شدن آن دختر کرد خوشحال بودند چون فرصتی بود که مرگ آن دختر را پیراهن عثمان کرده و علیه نظام تبلیغات کنند و در این راستا نیز رسانه های معاند شروع به سم پراکنی کردند.

امام جمعه چهاربرج افزود: وقایع اخیر کشور و اتفاقات همانند آن در دهه‌های قبل نیز همچون موارد مشابه تاریخی همگی برای شروع و ادامه حیات خود از خون افرادی که به هر دلیلی جان خود را از دست داده‌اند ارتزاق می‌کنند و شاید برای گردانندگان خارجی و داخلی این آشوب‌ها هیچ چیزی مفرح‌تر و ارزشمندتر از ریخته شدن خون افراد و سپس مصادره به مطلوب و بهره‌بردن از آن با کلید واژه خونخواهی نباشد به‌ویژه که اگر خونخواهی به دلایلی همچون جوانی و زن‌بودن،  توانایی بیشتری برای برانگیختن احساسات را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در مقابله با این ترفندها جریان حق و جبهه مقاومت نیز باید با قدرت سخت  و قدرت نرم و جهاد تبیین اقدام نماید، گفت: به همین جهت امیرالمؤمنین علیه السلام در جنگ صفین با دو سلاح شمشیر مالک اشتر، و زبان بصیرت‌بخش عمار یاسر می جنگیدند.

جلالی با بیان اینکه امروز ارتش و سپاه و نیروهای انتظامی شمشیر علی هستند و حوزه ها و دانشگاهها عمار علی، تصریح کرد: نیروهای نظامی و انتظامی ، جان برکف درحمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و نیروهای حوزوی و دانشگاهی هم فرماندهان عرصه تبیین، در حفظ کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

امام جمعه چهاربرج در ادامه به راهکارهای کلان نجات از فتنه‌ها اشاره کرد و گفت: در بیان معصومین علیهم السلام، چهار چیز راهکار کلان برای رهایی از فتنه‌ها بیان شده که راهکار اول استعاذه و پناه‌بردن به خدای متعال است.

وی راهکار دوم، را آگاهی و دانایی است عنوان کرد و افزود: راهکار سوم برای در امان ماندن از آتش فتنه‌ها، «تقوا» بوده و راهکار کلان چهارم نجات از فتنه‌ها، استقرار ذیل ولایت اولیاء الله است.

جلالی در جمع‌بندی این چهار مؤلفه تصریح کرد: راهکار اصلی نجات از فتنه‌ها، «بصیرت» است، بصیرت یعنی قدرت تشخیص حق از باطل و گرفتن موضع مناسب و اقدام بهنگام بنفع جبهه حق و آنچه برای انسان بصیرت‌آور و بصیرت‌یار است، همین چهار مؤلفه: «استعاذه»، «علم»، «تقوا» و «ولایت» است.

امام جمعه چهاربرج هم چنین با بیان اینکه اعمال انسان در گرو نیت‌هاست، اظهار کرد:معصومان(ع) در روایات بسیاری، بر داشتن نیت پاک و مخلصانه تاکید کرده و نیت فاسد را عامل از بین رفتن برکت و روزی انسان و پیش آمدن بلا و گرفتاری معرفی نمودند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.