دو میلیون و ۳۳۵ هزار عضو خانه کارگر کشور هستند/در ایام کرونا ۹۰۰ هزار نفر از بیمه بیکاری استفاده کرده اند
۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۱۲
شناسه : 296813
11
معاون دبیرکل خانه کارگر در امور استان ها و شهرستان های کشور: معاون دبیرکل خانه کارگر در امور استان ها و شهرستان های کشور گفت: بیش از دو میلیون و 335 هزار عضو غیراجباری در سراسر کشور داریم که به صورت داوطلبانه عضو خانه کارگر شده اند.
پ
پ

حسن صادقی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر در حاشیه افتتاح خانه کارگر در میاندوآب، اظهار کرد: بیش از دو میلیون و ۳۳۵ هزار عضو غیراجباری در سراسر کشور داریم که به صورت داوطلبانه عضو خانه کارگر شده اند.

معاون دبیرکل خانه کارگر در امور استان ها و شهرستان های کشور با اشاره به اینکه ۶۷ شعبه، دفتر و نمایندگی در سراسر کشور فعال هستند، افزود:حدود ۸۰ نفر نیز به عنوان رابطین امور اعضا در سطح کشور در شعبات و دفاتر فعالیت دارند.

وی با اشاره به رویکرد توسعه شعب در شهرهای مختلف کشور، گفت: دفاع از طبقه کارگر، ایجاد وحدت رویه و انسجام بین کارگران، پیگیری مطالبات کارگران و تعهداتی هم خودمان نسبت به کارگران داریم که تحقق آنها از جمله اهداف تشکیل خانه کارگر است.

صادقی به برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت اشاره و تصریح کرد: در حدود ۲۴۰ هزار آموزش کوتاه مدت داشته ایم و امسال نیز به صورت مجازی ۱۹۵ هزار آموزش انجام گرفته است و در کنار آن آموزشگاههای علمی-کاربردی در قزوین، خرم دره و رفسنجان تا مقطع کاردانی به صورت رایگان برای اعضا خدمات ارائه می دهند.

معاون دبیرکل خانه کارگر در امور استان ها و شهرستان های کشور هم چنین به ایجاد یک هزار و ۱۰۰ سوئیت برای ارائه خدمات به طبقه کارگری در شهرهای مختلف کشور اشاره کرد و افزود: این سوئیت ها در شهرهای زیارتی و سیاحتی فعال بوده و با نازلترین قیمت به کارگران خدمات ارائه می دهند.

وی به تاثیرات کرونا در وضعیت اشتغال کارگران نیز اشاره کرد و گفت: در ایام کرونا بر اساس آمار، ۹۰۰ هزار نفر از بیمه بیکاری استفاده کرده اند.

صادقی با بیان اینکه امنیت شغلی، مشکلات معیشتی و عدم تطابق حقوق با معیشت روزانه از جمله مهم ترین مشکلات قشر کارگری است، اظهار کرد: این موضوعات و مطالبات را در جلسات مختلف مطرح و پیگیری می شود.

معاون دبیرکل خانه کارگر در امور استان ها و شهرستان های کشور هم چنین بر لزوم توجه به امر تولید تاکید کرد و گفت: اقتصاد تولید محور، اقتصاد مولد و پویایی است و باید به آن توجه اساسی داشت.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.