دستگاه قضایی نیاز به تغییر و اصلاح زیر ساخت ها دارد/ مردم از دستگاه قضا، انتظار اجرای عدالت دارند
۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
شناسه : 282113
1

امام جمعه میاندوآب گفت: دستگاه قضایی نیاز به تغییر و اصلاح زیر ساخت ها دارد و انتصاب رئیس جدید دستگاه قضایی نیز قطعا نوید بخش قدم های مثبت در این زمینه است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده امروز در دیدار رئیس، کارکنان ، قضات و وکلای دادگستری میاندوآب و ادارات تابعه به مناسبت هفته قوه قضائیه با بیان اهمیت و حساسیت کار قضاوت در دین مبین اسلام، اظهار کرد: کار قضاوت کار حساس و مهمی است و مهم ترین وظیفه قاضی نیز ستاندن حق مظلوم از ظالم است.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه کار قضاوت، وکالت از نظر شرعی، قانونی و اجتماعی در جایگاه مهم و حساسی در نظام اسلامی قرار دارد، افزود: هر یک از ما مسئولیتی داریم و در قبال این وظیفه و مسئولیت خود باید پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه باید به غیر از مسائل دنیوی به مسائل اخروی نیز توجه داشته باشیم، گفت: باید نگاه ما فراتر از حل پرونده دو نفر باشد.

حسن زاده با بیان اینکه عدلیه یعنی توقع مردم از دستگاه قضا، عدالت است، تصریح کرد: برخی کم کاری ها مانند کم کاری رسانه ها، منابر، فضای عمومی از یک طرف و تبلیغات دشمن از یک طرف سبب تغییر ذهنیت مردم می شود که باید جبران شوند.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه باید دیدگاهها و نگاه هایی که سبب تضعیف دستگاه قضایی می شود، اصلاح و از بین برد، اظهار کرد: قضات با عملکرد خود، رسانه ها با عمل به وظیفه خود و روحانیون با روشنگری در راستای تغییر نگرش ها به قوه قضاییه عمل کنند.

وی با بیان اینکه رسیدگی در کوتاه ترین زمان ممکن یکی از راهکارهای تغییر نگرش به دادگستری است، گفت: دستگاه قضایی نیاز به تغییر و اصلاح زیر ساخت ها دارد و انتصاب رئیس جدید دستگاه قضایی نیز قطعا نوید بخش قدم های مثبت در این زمینه است.

حسن زاده افزود: بر اساس آمار سالانه 60 هزار پرونده به دستگاه قضایی وارد می شود و در مقابل این حجم پرونده عملکرد مسئولان قضایی و کاهش مدت زمان رسیدگی از 12 ماه به 45 روز به چشم نمی آید.

رئیس دادگستری میاندوآب نیز در این مراسم با بیان اینکه حوزه قضایی این شهرستان در سال گذشته، پنج ماه رتبه نخست در استان را داشته است؛ گفت:  متوسط زمان رسیدگی به پرونده های قضایی از 12 ماه به 45 روز رسیده که چشمگیر است.

حجت الاسلام عادل گل حسینی افزود: میزان ابلاغیات الکترونیکی نیز تا پایان سال 97 از 56 درصد به 89 درصد رسیده است.

وی گفت: در سال گذشته 21 هزار و 339 پرونده در شوراهای حل اختلاف میاندوآب مطرح شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.