بسیجی شهید «محمدحسین محمودزاده»
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۱۰
شناسه : 319771
3
بسیجی شهید «محمدحسین محمودزاده»، سال ۱۳۲۵ در روستای قیچاق دیده به جهان گشود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، بسیجی شهید «محمدحسین محمودزاده»، سال ۱۳۲۵ در روستای قیچاق میاندوآب دیده به جهان گشود. به دلیل نبود امکانات مالی، در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. دوران انقلاب، جوانی کارآزموده و کارگری زحمت‌کش بود که از کوچک‌ترین فرصت برای فعالیت‌های انقلابی استفاده می‌کرد. بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بسیج ثبت‌نام کرد و در عملیات پاک‌سازی منطقه کردستان شرکت کرد که سرانجام، بیست و دوم آذر سال ۶۳ در روستای قبانکندی میاندوآب به دست گروهک‌های ضدانقلاب منطقه کردستان به فیض شهادت نایل آمد.

چه عاشقانه و مشتاقانه به‌سوی معبودشان پر کشیدند. از همه تعلقات دنیا دل کندند و با بال‌های طلائی‌شان که همان شهادت است، به‌سوی معشوق پرواز کردند. یکی از این عاشقان، محمدحسین بود. او کارگر بود؛ اما اندیشه‌ای والا داشت.

محمدحسین، ششم فروردین سال ۲۵، در روستای قیچاق از توابع شهرستان میاندوآب کودکی در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود. پدرش غلام نام داشت و کشاورزی می‌کرد. به‌سختی می‌توانست امرارمعاش خانواده‌اش را تأمین کند. کار کشاورزی در آمد چندانی نداشت، به همین علت وقتی زمان مدرسه رفتن محمدحسین فرا رسید، با زحمت بسیار توانست تا هزینه آن را تهیه کند و فرزندش از علم و دانش بهره ببرد. اما به دلیل عدم امکانات و توانایی خانواده، بیشتر از یکی دو سال نتوانست به تحصیل علم و دانش بپردازد.

از همان دوران کودکی، دوشادوش پدر و مادر به کارهای مختلفی مشغول شد. سال‌ها سپری شد و او اکنون جوانی تنومند شده بود که بیشتر می‌توانست به خانواده‌اش خدمت کند و در مسیر اهدافش گام بردارد. فردی بود که از همان ایام جوانی در انجام فرایض دینی‌اش کوتاهی نمی‌کرد.

سال ۴۹ امر مقدس ازدواج را بجای آورد و ثمرهٔ آن سه فرزند پسر و دو دختر بود.

دوران انقلاب، جوانی پخته و کارآزموده شده بود. کارگری زحمت‌کش بود که از طریق آن امرارمعاش خانواده‌اش را تأمین می‌کرد. اما به‌خاطر آگاهی از هدف و آرمان‌های انقلاب، با تمام خستگی که داشت؛ در راهپیمایی‌های علیه نظام طاغوت شرکت می‌کرد. او از کوچک‌ترین فرصت برای فعالیت‌های انقلابی استفاده می‌کرد تا اینکه انقلاب اسلامی عزیز به پیروزی رسید.

بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در اغلب فعالیت‌های سیاسی و مذهبی شرکت می‌کرد و در بسیج نیز ثبت‌نام کرد تا بتواند بیشتر در خدمت مردم و انقلاب باشد.

هم‌زمان با ناآرامی‌های منطقه کردستان با استقامت و همدلی هم‌رزمانش، مشکلات و فشارهای فراوانی را متحمل شد و در عملیات پاک‌سازی منطقه کردستان شرکت کرد. شهید محمودزاده در این منطقه تلاش‌های بسیاری برای نابودی ضدانقلاب کرد که سرانجام، بیست و دوم آذر سال ۶۳ در روستای قبانکندی شهرستان میاندوآب به دست گروهک‌های ضدانقلاب منطقه کردستان به فیض شهادت نایل آمد.

پیکر پاک و مطهرش در گلستان شهدای روستای قیچاق مدفون است.

روحش شاد و یادش گرامی باد

منبع: اداره اسناد، هنری و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.