دستاوردهای نظام سلامت پس از پیروزی انقلاب اسلامی بی نظیر است/ تاریخ انقلاب پر از پیروزی و سربلندی ایران و شکست آمریکا در دست یابی به اهدافش است/ هدف اصلی آمریکا نابودی نظام جمهوری اسلامی است
۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
شناسه : 279211
5

امام جمعه میاندوآب گفت: تاریخ انقلاب پر از پیروزی و سربلندی است و بررسی تاریخ نشان از دهها مورد شکست آمریکا در دست یابی به اهداف خود دارد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر،  حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به آغاز دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با بیان اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: دشمنان خارج نشین و رسانه های بیگانه و برخی افراد ساده لوح به کمک امپراطوری رسانه ای خود به دنبال برجسته کردن مشکلات و سیاه نمایی بوده و خدمات انقلاب را نمی بینند و می خواهند دستاوردهای انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه شاخص های سلامت و میزان مرگ و میر در پیش از انقلاب بسیار اسف بار بود، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی در زمینه بهداشت عمومی و شاخص های سلامتی و بهداشتی پیشرفت قابل توجهی داشته ایم.

وی با اشاره به برخی شاخص های سلامتی و بهداشتی و مقایسه قبل و بعد از انقلاب، گفت: مرگ و میر نوزدان به هنگام تولد از 230 مورد در هر یک هزار تولد قبل از انقلاب به کمتر از 10مورد رسیده و مرگ و میر کودکان زیر پنج سال نیز از 250 مورد در هر یک هزار تولد قبل از انقلاب به کمتر از 12 مورد رسیده و مرگ و میر مادران باردار نیز از 245 مورد در هر یک هزار تولد قبل از انقلاب به کمتر از 20مورد رسیده و در شهرستان میاندوآب نیز آمار مرگ و میر مادران باردار در طول سه سال گذشته به صفر رسیده است.

حسن زاده تصریح کرد: امید به زندگی در ایران در سال 57 در بین مردان 55 و در بین زنان 57 سال بود که بعد از انقلاب این میزان در بین مردان به 75 سال و در بین زنان به 78 سال رسیده است.

امام جمعه میاندوآب به هشت برابر شدن تعداد بیمارستان ها در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: آمار نشان می دهد که مراکز بهداشت و درمانی نیز نسبت به سال 57 حدود پنج برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 97 درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود، افزود: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در حدود 95 درصد جمعیت تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و این در حالی است که قبل از انقلاب این آمار کمتر از دو میلیون نفر بود.

حسن زاده به افزایش تعداد پزشکان عمومی و متخصص در کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون هزاران نفر پزشک عمومی و متخصص در کشور وجود داشته و در چشم پزشک و متخصص مغز و اعصاب قبل از انقلاب آماری وجود نداشته ولی اکنون رتبه یک در خاورمیانه و رتبه یک جراحی قلب کودکان در دنیا و در پیوند اعضا سومین کشور جهان در اهدا و پیوند اعضا را داریم.

امام جمعه میاندوآب افزود: در شهرستان میاندوآب نیز تنها دو نفر پزشک عمومی قبل از انقلاب وجود داشت که این آمار در حاضر به 75 پزشک عمومی، 64 پزشک متخصص و 25 دندانپزشک رسیده است.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب پایگاه فوریت پزشکی در میاندوآب وجود نداشت ولی در حال حاضر شش پایگاه فوریت پزشکی در میاندوآب وجود دارد، تصریح کرد: تعداد تخت های بیمارستانی قبل از انقلاب در میاندوآب تنها 50 تخت بستری بود که این آمار به 400 تخت بستری در دو بیمارستان افزایش یافته است و در کل کشور نیز بیش از 12 برابر شده است.

حسن زاده اظهار کرد: قبل از انقلاب در میاندوآب پرستار و مامایی وجود نداشت ولی امروز حدود 700 نفر پرستار و 300 نفر ماما در میاندوآب وجود دارد.

امام جمعه میاندوآب افزود: متوسط شاخص واکسیناسیون نوزادان در کشور 95 درصد و در میاندوآب نیز 100 درصد است و تمامی بیماریها واکسینه می شوند.

وی با بیان اینکه به کوری چشم دشمنان، قطار انقلاب با سرعت به پیشرفت خود ادامه می دهد، تصریح کرد: تاریخ انقلاب پر از پیروزی و سربلندی است و اگر هم در جایی مشکلات داشته ایم، به خاطر نبود مدیریت جهادی و انقلابی بوده است.

حسن زاده با اشاره به خاطرات هارلان اولمان افسر سابق نیروی دریایی آمریکا و با بیان شکست های آمریکا از بهمن 57 تا کنون، گفت: بررسی تاریخ نشان از دهها مورد شکست آمریکا در دست یابی به اهداف خود دارد که از آن جمله می توان به ناکامی آمریکا در جنگ تحمیلی، شکست در تحریم تسلیحاتی در دوران جنگ تحمیلی، شکست در طرح توطئه تابستان داغ، شکست در جنگ علیه یمن، شکست در جنگ لبنان، شکست در فتنه88، شکست در پروژه خاورمیانه ای آمریکا و شکست در برکناری بشار اسد از آن جمله هستند.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: تمام دنیا به رهبری آمریکا جمع شده و گفتند که باید بشار اسد برود ولی تنها یک رهبر و کشور بود که بشار باید بماند و ماند و داعش و آمریکا را شکست داد.

وی با بیان اینکه آمریکا دست از دشمنی برنداشته و همواره به دنبال توطئه است، اظهار کرد: هدف اصلی آمریکا نابودی نظام جمهوری اسلامی بوده که همواره با درایت رهبری و بصیرت مردمی خنثی شده است.

حسن زاده با اشاره به اینکه اصلی ترین و مهم ترین هدف دشمن از توطئه های خود، نابودی و اضمحلال نظام و انقلاب بوده است، تصریح کرد: نقشه دشمن ایجاد گرانی، تحریم و ایجاد مشکلات نبود، بلکه اینها ابزار و وسیله ای برای دست یابی دشمن به هدفش یعنی نابودی انقلاب اسلامی است.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه ما هر جا در مقابل آمریکا و دشمنان ایستادگی کرده ایم پیروز شده ایم، افزود:باید با اتحاد و همدلی و معنویت افزایی زیر سایه ولایت همواره پشتیبان نظام باشیم و رمز بقای انقلاب نیز همان عوامل شکل گیری انقلاب یعنی معنویت و اتحاد است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.