در جامعه اسلامی نباید نسبت به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بی‌تفاوت بود
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
شناسه : 310624
4
امام جمعه موقت میاندوآب: امام‌جمعه موقت میاندوآب گفت: بی‌تفاوتی مردم دیندار به دستورات الهـی سبب سلب توفیقات الهی می‌شود و لذا باید نسبت به این موضوع توجه داشت.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام عادل گل حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به اهمیت تقوای الهی و فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، اظهار کرد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دو واجب الهی هستند که نباید از آنها غفلت کرد و همگان در قبال آن مسئول هستند.

امام‌جمعه موقت میاندوآب افزود: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر واجباتی هستند که پیامبران و اولیای الهی به‌خاطر آنها تلاش کرده و جانشان را فدا کردند.

وی گفت: امام حسین (ع) و یاران باوفایشان شهید راه امربه‌معروف بوده و در این راه شهید شدند.

گل حسینی با بیان اینکه علمای بزرگ ما هم الگو گرفته از این راه بوده و در این راه شهید شدند، تصریح کرد: بی‌تفاوتی مردم دیندار به دستورات الهـی سبب سلب توفیقات الهی می‌شود و لذا باید نسبت به این موضوع توجه داشت.

امام‌جمعه موقت میاندوآب با اشاره به ضرب و شتم یک زن محجبه در مقابل فرزندش و با تأکید بر اینکه امربه‌معروف، امر به خوبی‌ها و نهی‌ازمنکر پرهیز از بدی‌ها است، اظهار کرد: اگر واجبات الهی فراموش شود، رذائل اخلاقی جای فضائل اخلاقی را خواهد گرفت.

گل حسینی در ادامه خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به در پیش بودن ایام پیاده‌روی اربعین حسینی، افزود: زیارت اربعین در سفارش‌ها ائمه اطهار (ع) بسیار وجود دارد و در این ایام که زمینه زیارت مهیاست نباید از آن بی‌بهره شویم.

وی از پیاده‌روی اربعین به‌عنوان مانور قدرت اسلام و شیعه نام برد و تصریح کرد: زیارت اربعین امروز شعار شیعه و اهرم معرفی شیعه به دنیا است.

امام‌جمعه موقت میاندوآب در ادامه به‌روز حقوق بشر اسلامی اشاره کرد و گفت: حقوقی که اسلام برای آحاد بشر اعم از زن و مرد، کوچک و بزرگ، غنی و فقیر و عرب و عجم قائل شده در هیچ مکتبی وجود ندارد.

گل حسینی با بیان اینکه خبرنگاران باید در تراز انقلاب و واقعیات را تبیین کنند، اظهار کرد: امروزه در عصر ارتباطات نقش خبرنگار خود را در عرصه‌های مختلف زندگی اجتماعی به‌خوبی نشان می‌دهد و این نقش می‌تواند منفی یا مثبت باشد.

وی به‌روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم اشاره کرد و افزود: اگر امروز پیاده‌روی و زیارت اربعین داریم، به برکت خون شهدای مدافع حرم و شهید سلیمانی‌ها، همدانی‌ها، حججی‌ها و مراثی‌ها و غیره است و باید قدردان آن باشیم.

امام‌جمعه موقت میاندوآب به جسارت و هتک حرمت به ساحت قدسی قرآن کریم در سوئد و دانمارک نیز اشاره کرد و گفت: دشمنان ما احمق و نادان هستند.

گل حسینی تصریح کرد: نور الهی قرآن با دمیدن آنها خاموش نمی‌شود؛ بلکه هر روز شعله‌ورتر شده و نور قرآن قلب همین اروپایی‌ها را تسخیر خواهد کرد.

وی باتاکید بر اینکه مسلمانان نباید در مقابل این اقدامات بی‌تفاوت باشند، افزود: یک مسلمان هر چند در یک نقطه دورافتاده باید به این موضوع واکنش نشان دهد و در کنار آن فضای مجازی نیز عرصه گسترده‌ای برای اعتراض به توهین به مقدسات است.

امام‌جمعه موقت میاندوآب هم چنین به اهمیت زکات نیز اشاره کرد و گفت: زکات واجب الهی است و در این فصل برداشت گندم، این واجب الهی نیز فراموش نشود.

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.