دریاچه ارومیه را خدا نجات داد/ میاندوآب، قطب کشاورزی است
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴
شناسه : 282059
9

مراسم تجلیل از نمونه های کشاورزی میاندوآب امروز برگزار و در آن مسئولان حاضر بر لزوم خداباوری و توجه به توسعه کشاورزی مدرن تاکید کردند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، مراسم تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی در میاندوآب امروز در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی میاندوآب برگزار شد.

دریاچه ارومیه را خدا نجات داد

در این مراسم امام جمعه میاندوآب در سخنانی با تاکید بر خدامحوری در اعمال و رفتار، گفت: تا خداباوری و اعتماد به خداباوری در وجود انسان نباشد، انسان در هیچ جایی نمی تواند موفق شود.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده به احیای دریاچه ارومیه اشاره و اظهار کرد: دریاچه ارومیه را خدا نجات داد و این نشان می دهد که بدون نظر خدا و خداباوری امکان ندارد، چیزی درست شود.

وی با بیان اینکه کشاورز اگر خداباور باشد، محصول و مال او برکت پیدا می کند، تصریح کرد: اگر در مال پیشینیان برکت وجود داشت، دلیلش این بود که زکات مالشان را پرداخت می کردند.

حسن زاده تصریح کرد: اگر سهم فقرا را از اموال خود جدا نکنیم، قطعا نتیجه اش را خواهیم دید چرا که هر چیزی حساب و کتاب دارد.

وی با بیان اینکه برخی آسیب های اجتماعی به دلیلش دوری از تعالیم دین و دستورات الهی است، اظهار کرد: باید رنگ خدایی به زندگی خود داده و هیچگاه نباید خدا را فراموش کنیم.

 میاندوآب، قطب کشاورزی است

فرماندار میاندوآب نیز در این مراسم با بیان اینکه باید به وظایف خود به درستی عمل کنیم، گفت: نباید با رفتار خود سبب سلب اعتماد مردم شویم.

مهدی قهرمانی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه ما اعتماد مردم است، اظهار کرد: باید با مردم صادقانه رفتار کنیم.

وی با بیان اینکه ما باعث می شویم مردم در باورهای دینی خود سست شوند، افزود: مثلا رفته و وعده ای داده ایم و برعکس آن عمل کرده ایم و در واقع این عملکرد ما باورها را تحت تاثیر قرار داده است.

فرماندار میاندوآب با اشاره به اینکه فضای مجازی تبدیل به معضل بزرگ شده است و در جامعه و میان مردم نیز تاثیر دارد، تصریح کرد: قرار نیست وقتی یک نفر مثلا فرماندار در سطح کشور تخلف کرد، همه متخلف باشند و آن را به همه تسری بدهیم.

قهرمانی در ادامه با بیان اینکه میاندوآب، قطب کشاورزی است، اظهار کرد: میاندوآب در تولید محصولات کشاورزی بر اساس وسعت و مساحتی که اشغال کرده است، رتبه نخست را در اکثر محصولات دارد.

وی خرد شدن اراضی کشاورزی را به مرور زمان توسط مالکان از جمله مشکلات این بخش عنوان کرد و گفت: این موضوع سبب افزایش هزینه های کشاورزی در برخی زمینه ها شده و از سوی دیگر مانعی برای توسعه کشاورزی مدرن نیز می تواند باشد.

فرماندار میاندوآب در ادامه با تاکید بر اینکه فلسفه وجودی همه ما به خاطر مردم است، افزود: باید پاسخگوی مردم بوده و برای پیشبرد اهداف نظام و دولت تلاش کنیم.

توسعه کشت گلخانه ای و دانه های روغنی در اولویت جهاد کشاورزی است

رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: توسعه کشت گلخانه ای، کشت دانه های روغنی و نظام نوین ترویج در اولویت برنامه های ما قرار دارد.

بیتا احمدیان با بیان اینکه شهرستان میاندوآب در بخش کشاورزی پیشرو است، اظهار کرد: اساس و بنیان هر کاری، برنامه ریزی بر اساس اطلاعات صحیح است و ما نیز بر این اساس برنامه ریزی می کنیم.

وی گفت: اصلاح الگوی مصرف، رعایت اصول بهداشتی و کاهش هزینه تولید در انتخاب نمونه های بخش کشاورزی تاثیر گذاراست.

میاندوآب یکی از قطب های مهم کشاورزی است

معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب نیز در این مراسم گفت: با وجود محدودیت های طبیعی، تغییرات اقلیمی، کاهش حق آبه شهرستان در راستای برنامه های ستاد احیاء دریاچه ارومیه در چند سال اخیر، با تلاش شبانه روزي كشاورزان و كاركنان این مديريت، نه تنها تولید محصولات کشاورزی کاهش نیافته بلکه افزایش تولید نیز اتفاق افتاده و پایداری تولیدات کشاورزی در اولویت برنامه های کاری قرار دارد.

علی دیانتی اظهار کرد: همچنین به منظور بالا بردن ضریب بهره وری مصرف آب در بخش کشاورزی، در محصولات آب بر نظیر چغندرقند، ذرت، پیاز، گوجه فرنگی، سبزی و صیفی، سال گذشته یکهزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به سیستم آبیاری نوار تی تیپ مجهز شد و امسال نیز با آموزش و ترویج و ارائه نوارهای تیپ بصورت رایگان، پیش بینی می شود در یکهزار و ۵۰۰ هکتار آبیاری نواری اجرا شود .

وی بیان کرد: در حوزه دام،  میاندوآب با دارا بودن نزدیک به 400 هزار رأس دام سبک و 74 هزار دام سنگین یکی از قطب های مهم دامپروری آذربایجان غربی محسوب می شود که با خروج از زنده فروشی و راه اندازی صنایع تکمیلی قطعه بندی و بسته بندی گوشت، ارزش افزوده به بخش بازگشته است.

این مراسم با تجلیل از تعدادی از نمونه های بخش کشاورزی و بازنشستگان اداره جهاد کشاورزی میاندوآب به پایان رسید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.