درندگی و استعمار خوی آمریکا و غرب است
۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
شناسه : 312777
2
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: لابی جهانی صهیونیسم و آمریکا و اروپا بنیانشان بر کشتار و تخریب و تحقیر ملت‌های دنیا است.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به خوی درندگی جنایت‌کار غرب، اروپا و صهیونیست‌ها، اظهار کرد: لابی جهانی صهیونیسم، آمریکا و اروپا بنیانشان بر کشتار و تخریب و تحقیر ملت‌های دنیا است.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه آمریکا نماد استکبار جهانی است، گفت: شکل‌گیری کشور آمریکا با نسل‌کشی سرخ‌پوستان آغاز شد و تثبیت و تقویت این کشور با راه‌اندازی دو جنگ جهانی و کشته‌شدن حدود ۷۰ میلیون انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از زمان شکل‌گیری آمریکا تاکنون بیش از ۱۰۰ جنگ کوچک و بزرگ و کودتا و فتنه در دنیا رخ‌داده است، افزود: این یعنی تاریخ ۳۰۰ساله آمریکا بر گوشت، خون، پوست، استعمار و نسل‌کشی حدود ۳۰۰ میلیون انسان بناشده است.

جلالی تصریح کرد: فاجعه هیروشیما و ناکازاکی، جنگ ویتنام، همدستی با رژیم صدام علیه ایران، جنایت بی‌سابقه آمریکا در عراق، جنگ اصالتی و تولد فتنه نیابتی توسط داعش؛ اشغال افغانستان همه نمونه‌هایی از جنایات آمریکا هستند.

امام‌جمعه چهاربرج به جنایات انگلیس خبیث و سیاهه جنایات بریتانیا به‌عنوان پیر فرتوت استعمار اشاره و با بیان اینکه هرجا در این سه قرن جنایت، کشتار، قحطی، تفرقه، تجزیه هست جای پای انگلیس خبیث هست، گفت: هولوکاست علیه ایرانیان در جنگ جهانی اول و ازدست‌رفتن حدود نیمی از ایرانیان مظلوم حدود ۱۰ میلیون نفر از ۲۱ میلیون ایرانی بر اثر گرسنگی ساختگی و بیماری، اشغال هند و کشتار و قحطی مصنوعی، بنیان‌گذاری دولت جعلی اسرائیل خبیث که ام‌الفساد و مایه ده‌ها جنگ بزرگ و کشتار میلیون‌ها انسان بی‌گناه است و کشتار و استعمار مردم کشورهای تحت استعمار نیز از نمونه جنایات انگلیس است.

وی از فرانسه نیز به‌عنوان پادوی استکبار نام برد و افزود: دولت‌های مختلف فرانسه، علاوه بر جنایات ۳۰۰ساله در جهان خصوصاً آفریقا فقط در الجزایر یک میلیون نفر را شهید کردند و الان در پاریس جمجمه هزاران نفر از آن مردم مظلوم با افتخار نگهداری می‌شود که اخیراً نیز دیدیم در نیجر مردم نیجر چه با خوشحالی و شادمانی اخراج فرانسه را جشن گرفتند.

جلالی از آلمان نیز به‌عنوان پیرو همیشگی استکبار نام برد و گفت: دولت آلمان، در جنگ اول و دوم با موجود خونخواری به نام هیتلر جهان را به آتش کشید و در کنار فرانسه در بمباران شیمیایی رزمندگان ما به‌ویژه مردم مظلوم سردشت درایران و حلبچه در عراق نقش داشته است.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه در قضایای اخیر سرزمین‌های اشغالی نیز آمریکا و اروپا دستپاچه، شتاب‌زده و هراسان به فلسطین اشغالی آمدند، تصریح کرد: آنها آمدند تا به خیال خودشان به این بیمار در حال احتضار و رو به موت صهیونیست روحیه بدهند؛ اما غافل از این‌که این مریض دچار بیماری سرطان شده و اخیراً هم ضربه محکم به ستون فقراتش خورده و دیگر نمی‌تواند از جای بلند شود.

وی با بیان اینکه به حول و قوه الهی زمان تحقق وعده خداوند متعال فرارسیده است، اظهار کرد: اکنون زمان انتقام سخت است و وعده انتقام نیز حتمی است.

جلالی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، افزود: از سنّت‌های الهی، نابودی مستکبران طغیانگر است و وعده‌های الهی، حتماً به وقوع می‌پیوندد.

امام‌جمعه چهاربرج گفت: اکنون جبهه مقاومت منتظر هست و این انتظار راهبردی بوده و پایان انتظار، برای رژیم صهیونیستی سخت خواهد بود.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.