دانشگاه فرهنگیان و بندر خشک در میاندوآب راه اندازی می شود
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۴۶
شناسه : 300189
7
نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی: نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی گفت: آن بندر خشک به مساحت ۴۵۰ هکتار برای جلوگیری از فساد محصولات کشاورزی و باغی در میاندوآب راه‌اندازی می‌شود که در سفر اخیر استاندار نیز از منطقه مورد نظر بازدید  کرده و اقدامات در این زمینه حال انجام است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، مهدی عیسی زاده امروز در جمع مردم میاندوآب در سخنانی با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر، اظهار کرد: ملت عزیز ایران اسلامی و به تبع آن شهرستان میاندوآب همیشه در صحنه بوده و دشمنان را مایوس و ناامید کرده اند.

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مردم در هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی در برابر دشمنان، افزود: امروز شاهد هستیم اوکراین که تمام کشورهای غربی از او پشتیبانی می کنند، کاری از پیش نمی برد ولی کشور ایران اسلامی با پشتیبانی و توجهات خداوند متعال و به برکت نعمت ولایت و حضور مردم در صحنه و با اتحاد و همدلی در هشت سال دفاع مقدس در مقابل غرب و شرق و منافقان داخلی ایستاد و آنها را شکست داد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام گرفته در طول دوران نمایندگی، گفت: به دور از هیاهو، تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار گرفته ام و ان شالله این اقدامات ثمربخش خواهد بود.

عیسی زاده با بیان اینکه استقرار چند اداره از جمله خواسته های اصلی بوده که عملیاتی شده است، تصریح کرد: استقرار اداره انتقال خون، دخانیات، گمرک و استاندارد در این راستا در شهرستان انجام شده است در حالی که پیش از این مردم مجبور بودند به مرکز استان مراجعه کنند.

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی به پیگیری حل مشکل مربیان قرآنی اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز اقدامات لازم انجام گرفته و در حال پیگیری هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد اشتغال در منطقه قدم های برداشته شده است، تصریح کرد: پیگیری موضوع سندیکای کامیون داران، کارت بازرگانی و پیگیری الحاق ۵۰ هکتار زمین به محدوده شهری از جمله دیگر اقدامات بوده است که با الحاق این مناطق و زمین ها، مشکل مالکان و صاحبان آنها حل و هم در توسعه شهری قدم اساسی برداشته می شود.

عیسی زاده به پیگیری برای راه اندازی کارخانه سرم سازی در میاندوآب اشاره کرد و گفت: متاسفانه مشکلات اداری از مشکلات جدی بر سر راه ما در موضوعات مختلف هستند که در این زمینه نیز اینگونه است.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی به پیگیری مسائل و موضوعات شهری نیز اشاره کرد و افزود:برای پسماند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مشخص شده که تنها بخش کوچکی تحقق یافته است و علاوه بر آن سایر موضوعات شهری نیز با همراهی شهردار و شورای شهر پیگیری کرده و می کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث آمایش سرزمینی نیز اقداماتی انجام گرفته است، گفت: در زمینه درخواست اورژانس هوایی نیز اقدامات لازم انجام گرفته و موافقت آن اخذ شده است.

عیسی زاده تصریح کرد: پیگیری احداث بیماستان ۳۵۰ تختخوابی جایگزین عباسی، پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به آب شرب و کشاورزی، ایجاد دو شهرک گلخانه ای ۶۰۰هکتاری، پیگیری پروژه های راهسازی که در تاریخ میاندوآب بی سابقه بوده؛ از دیگر اقدامات انجام گرفته بوده است.

وی با بیان اینکه برای بیمارستان ۳۵۰ تخت خوابی، ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است، تصریح کرد: دانشکده پرستاری میاندوآب در شرف تعطیلی بود که با پیگیری ها و اقدامات انجام گرفته علاوه بر احیای آن، مجوزات لازم برای ایجاد  دانشکده علوم پزشکی با رشته‌های فوریتهای پزشکی، هوشبری و پرستاری نیز اخذ شده که یک مژده برای همشهریان است.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی به راه اندازی دانشگاه فرهنگیان نیز در این شهر اشاره کرد و گفت: در کنار آن بندر خشک به مساحت ۴۵۰ هکتار برای جلوگیری از فساد محصولات کشاورزی و باغی در میاندوآب راه‌اندازی می‌شود که در سفر اخیر استاندار نیز از منطقه مورد نظر بازدید  کرده و اقدامات در این زمینه حال انجام است.

عیسی زاده افزود: هدف از ایجاد بندر خشک این است که تمامی محصولات باغی مانند گوجه‌فرنگی یا خیار که فسادپذیری بالایی دارند، از طریق جاده، راه‌آهن و از راه هوایی در کمترین زمان به کشورها و بازارهای هدف ارسال شود.

وی افزود: بنابراین پیشنهاد ایجاد بندر خشک در میاندوآب داده شد و خوشبختانه وزیر راه نیز موافقت کرد و در دومین جلسه نیز در حضور استاندار و اعضای مجمع نمایندگان استان این موضوع مطرح شد و استقبال خوبی از آن صورت گرفت و هم‌اکنون در حال پیگیری این موضوع هستیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.