دانشگاه فرهنگیان مرکز میاندوآب افتتاح شد
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
شناسه : 300713
4
با حضور وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان مرکز میاندوآب با حضور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان شهرستانی و استانی افتتاح شد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، در مراسمی با حضور وزیر آموزش و پرورش، امام جمعه، نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیر کل آموزش و پرورش استان و مسئولان شهرستانی و استانی ، دانشگاه فرهنگیان مرکز میاندوآب افتتاح شد.

آموزش و پرورش ‌نباید جولانگاه سیاستمداران شود

امام جمعه میاندوآب در آیین افتتاحیه دانشگاه فرهنگیان مرکز میاندوآب در سخنانی با اشاره به جایگاه و اهمیت آموزش و پرورش، اظهار کرد: آموزش و پرورش در دولت های قبل افرادی مانند افراد ۵۰ ساله کرد در حالی که نیروی آموزش و پرورش باید متخصص و دارای مهارت باشد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه از وضعیت موجود گله مند هستیم، افزود: جذب در آموزش و پرورش باید از دانشگاه فرهنگیان اتفاق بیفتد.

وی گفت: خواهشمندم دولت انقلابی و مردمی کاری کند که مکان های فرهنگی و علمی که در آنها علم و اندیشه یادگرفته می شود، جولانگاه سیاستمداران نشود.

حسن زاده تصریح کرد: آموزش و پرورش ‌نباید جولانگاه سیاستمداران شود و باید با تدبیر و عقلانیت کارها پیش رود.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش باید قوی باشد و قدرت آن نیز با داشتن وزیر قوی است که سیاستمداران در آن نفوذ نکنند، افزود: واقعیت این است که حتی انتخاب وزیر نیز با مشکل همراه بود و بعد از همه وزارتخانه ها تکلیف آن روشن شد.

وی در ادامه با بیان اینکه میاندوآب، مرکز ثقل آذربایجان غربی در جنوب استان است، تصریح کرد: توقع زیادی نیست که در این محور ثقل، نسبت به ایجاد دانشگاه فرهنگیان عنایت داشته باشید، دانشگاهی که مستقل باشد.

وی با بیان اینکه ما پشتیبان دولت قوی و مردمی هستیم، افزود: عده ای نفوذی به دنبال این هستند که دولت موفق نشود ولی ما اجازه نخواهیم داد.

حق میاندوآب آنطور که باید، ادا نشده است

مهدی عیسی زاده در آئین افتتاحیه دانشگاه فرهنگیان مرکز میاندوآب در سخنانی گفت: فرهنگیان از جمله اقشاری هستند که در تمام صحنه ها حضور داشته و به نقش خود عمل کرده اند.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرهنیگان در دوران دفاع مقدس نیز خوش درخشیده اند، افزود: تقدیم صدها شهید فرهنگی نشان از ایثارگری فرهنگیان دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه حق میاندوآب آنطور که باید، ادا نشده است، اظهار کرد: از مدت ها پیش دنبال ایجاد دانشگاه فرهنگیان در میاندوآب بودیم وخوشبختانه با استدلالهایی که آوردیم این امر محقق شد.

عیسی زاده با اشاره به اینکه میاندوآب از چنان ظرفیتی برخوردار است که می تواند نیروهای سایر شهرها را هم تامین کند، تصریح کرد:  از وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم نسبت به جذب، ساماندهی و تعیین تکلیف نیروهای نهضت سواد آموزی، پیش دبستانی و مربیان قرآنی و کسانی که سالیان سال است در مدارس زحمت می کشند، اقدام کند.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید کمبودهای آموزش و پرورش در سطح شهرستانی جبران شود، اظهار کرد: ما به دنبال افزایش احداث و نوسازی مدارس و افزایش سهم دولت در احداث مدارس مشارکتی هستیم تا بخشی از کمبودها جبران شود.

وی گفت: فرسودگی مدارس از مشکلات اساسی منطقه است و امیدواریم وزیر آموزش و پرورش نسبت به این موضوع درمیاندوآب که سنگر ولایت و امامت است و همیشه در پای ولایت ثابت قدم بوده است، توجه ویژه داشته باشد.

۱۱ مدرسه با ۱۳۴ کلاس درس تخریبی در میاندوآب وجود دارد

فرماندار میاندوآب نیز در این مراسم در سخنانی با اشاره به برخورداری های آموزشی شهرستان میاندوآب، اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی میاندوآب ۳.۷ است که وضعیت مناسبی محسوب نمی شود.

علی پیام افزود: هم اکنون ۱۱ مدرسه با ۱۳۴ کلاس درس تخریبی در میاندوآب وجود دارد.

وی گفت: ۳۰ مدرسه با ۹۰ کلاس درس نیز سهم خیرین در احداث مدرسه تحقق یافته و منتظر سهم دولت هستند تا به اتمام برسند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.