دانشگاه‌ها در پیشرفت و رفع نیازهای جامعه نقش مهمی دارند
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
شناسه : 313990
6
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب گفت: دانشگاهیان نقش مهمی در پیشرفت و رفع نیازهای جامعه برای رسیدن به یک جامعه سالم، پویا و پیش‌رونده دارند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، سرهنگ پاسدار محمد پیری امروز در نشست دانشجویی در دانشکده علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی میاندوآب در سخنانی با اشاره به نقش دانشگاه و دانشجو در جامعه، اظهار کرد: دانشگاه محلی است که تمام تحولات جامعه یا از آن شروع می‌شود و یا در آن به قوام می‌رسد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب افزود: دانشجویان باید مراقبت کنند تا دیگران نتوانند از دانشگاه و دانشجو سوءاستفاده کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه محل کسب علم و انتقال دانش به جامعه است، گفت: دانشگاه در جامعه گفتمان‌سازی کرده و جامعه را برای رسیدن به نقطه مشترک با نظریه‌پردازی و ایجاد اندیشه آماده می‌کند.

پیری تصریح کرد: در دانشگاه آنچه تحت عنوان مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیاز است؛ با حضور اساتید و با روش‌های حل مسئله مطرح و به یک نکته و راهکار ارزشمند رسیده و به مبادی مربوطه ارسال می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب اظهار کرد: امروز دانشگاهیان وظیفه ارائه راهکارها در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و غیره برای ایجاد یک جامعه سالم، پویا و پیش‌رونده را دارند.

وی با تأکید بر اینکه باید همواره منافع عموم را بر منافع فردی ترجیح دهیم، تصریح کرد: تمام تحولات جامعه را خوب رصد کرده و باتوجه‌به کارگروه‌هایی که در دانشگاه وجود دارد، راهکارهای لازم را ارائه کنیم.

پیری هم چنین با اشاره به اینکه باید کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها برگزار شود، افزود: یکی از مهم‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری، برپایی کرسی‌های آزاداندیشی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب با بیان اینکه کارکردهای دانشجو و دانشگاه بسیار بوده که می‌تواند با حل مسائل و مشکلات و ارائه راهکار از انحراف جامعه خودداری کند، گفت: دانشجو، قشر فرهیخته و بالنده در جامعه بوده و دارای ارزش و احترام و نقش‌آفرینی و تأثیرگذاری است.

وی در ادامه با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان دانشگاهی، گفت: نخبگان ما دارایی‌های فرهنگی و تمدنی و سرمایه‌های اجتماعی ما هستند که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد.

پیری بر لزوم بهره‌مندی دانشجویان از ظرفیت اساتید دانشگاهی نیز تأکید و تصریح کرد: باید از ظرفیت از علمی و تجارب اساتید حداکثر استفاده کرده و به معنای واقعی دانشجو شویم.

وی با اشاره به اینکه توجه به نخبگان سبب رشد شاخص‌ها در جامعه می‌شود، اظهار کرد: این شما هستید که می‌توانید بحث نخبگانی را راه بیندازید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب در پایان افزود: یادگرفتن و یاددادن ذات دانشگاه است که دانشجویان و دانشگاهیان باید به بهترین نحو از آن استفاده کنند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.