دانشجویان باید راه شهدای دانشجو را ادامه دهند
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
شناسه : 313968
3
رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی: رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی گفت: امروز بر دانشجویان وظیفه است که با کسب علم نافع و قدرت دشمن‌شکن، راه شهدای دانشجو را ادامه دهند.
پ
پ

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود اصغری در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با تبریک روز دانشجو به همه دانشجویان و علم پژوهان، اظهار کرد: ۱۶ آذر، روز دانشجو یادآور رشادت‌ها و ازجان‌گذشتگی‌های دانشجویان است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی با اشاره به چرایی نام‌گذاری ۱۶ آذر به‌عنوان روز دانشجو، افزود: قبل از انقلاب و در وضعیت خفقانی که حاکم بر جامعه بود، عده‌ای دانشجویان در دانشگاه تهران توسط دژخیمان شاه و درحالی‌که می‌خواستند حرف از حق و حقایق بزنند، به دستور مستقیم شاه به گلوله بسته شدند و خون پاک آنها در صحن دانشگاه جاری شد و این روز به‌عنوان روز دانشجو نام‌گذاری شد.

وی با تأکید بر هوشیاری و بصیرت دانشجویان و بهره‌مندی دانشجویان از وصیت‌نامه و زندگی‌نامه شهدا، گفت: دانشجویان باید زندگی‌نامه شهدا به‌ویژه شهدای دانشجو را مطالعه کرده و ببینند که آنها چه مرام و خواسته‌هایی داشتند.

اصغری با اشاره به سابقه تاریخی مبارزات دانشجویان با رژیم پهلوی، تصریح کرد: دانشجویان امروز باید متوجه باشند که آن عزیزان در راه اسلام و ولایت از جان خود گذشتند و این یک نکته مهم است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی اظهار کرد: امروز بر دانشجویان وظیفه است که با کسب علم نافع و قدرت دشمن‌شکن، راه شهدای دانشجو را ادامه دهند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.