داستان تکراری جلساتی که رسمی نمی شوند
۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۰۷
شناسه : 304954
4
حاشیه ای پررنگ تر از متن؛ موضوع انتخاب شهردار و حتی سرپرست شهرداری همواره در میاندوآب با چالش ها و کش و قوس های فراوان روبرو بوده است؛ به گونه ای که بارها شاهد عدم رسمیت یافتن جلسات و حتی ورود دادستانی و معاون عمرانی استاندار نیز به موضوع بوده ایم.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، ” زمزمه های خداحافظی بابک قدیمی از شهرداری میاندوآب”؛ این تیتر خبری بود که اوایل هفته گذشته فضای مجازی میاندوآب را پر کرد و سبب داغ شدن دوباره موضوع شهرداری و شورای شهر در میاندوآب شد.

بعد از انتشار این خبر، “بابک قدیمی” شهردار میاندوآب که مدتی پیش موضوع طرح سوال چهار عضو شورای شهر از وی به استیضاح منجر نشده بود؛ در گفت و گو با خبرنگاران به تشریح دلایل استعفای خود پرداخت و گفت:  با بیان اینکه متاسفانه با برخی از اعضای شورای شهر هماهنگی نداریم، اظهار کرد: برخی اعضای شورای شهر با شخص قدیمی مشکل دارند و جلوی تصویب مصوبات شهرداری را می گیرند.

شهردار میاندوآب با اشاره به اینکه تنها تا ۴۰۰ میلیون تومان هزینه در حیطه اختیارات شهردار است، افزود: تا زمانی که برخی موارد در شورا مصوب نشود شهرداری نمی تواند کاری انجام دهد.

اما موضوع تنها به این خبر و مصاحبه ختم نشد، بلکه “بابک قدیمی” شهردار میاندوآب شنبه این هفته استعفای خود را رسما تحویل شورای شهر داد و در این باره گفت:علت تاخیر در چند روز گذشته، اصرار مسئولان ارشد شهرستان برای ادامه کار بود که علی رغم تمام احترامی که برایشان قائل هستم ولی با توجه به جمیع شرایط استعفای خود را تحویل شورای شهر دادم.

رئیس شورای شهر میاندوآب نیز بعد از این موضوع به خبرنگاران گفت: بابک قدیمی، شهردار میاندوآب استعفای خود را اول بهمن تقدیم شورای شهر کرد و ما نیز در جلسه شورای شهر در این زمینه تصمیم گیری می کنیم.

بابک محمدزاده افزود: اگر این استعفا مورد موافقت اعضای شورای شهر قرار گیرد، نسبت به انتخاب سرپرست برای شهرداری اقدام خواهیم کرد.

بعد از چند روز حاشیه و کش و قوس فراوان، بالاخره روز یکشنبه موضوع بررسی استعفای شهردار و انتخاب سرپرست احتمالی برای شهرداری میاندوآب در صورت تصویب استعفای بابک قدیمی در دستور کار شورای شهر قرار گرفت تا تکلیف بلدیه میاندوآب روشن شود.

شروع یک داستان تکراری

اما ظاهرا این تازه شروع ماجرا بود چرا که نخستین جلسه شورای شهر میاندوآب بعد از استعفای شهردار این شهر با غیبت سه عضو رسمیت نیافت.

به گفته بابک محمدزاده رئیس شورای شهر میاندوآب در این جلسه که رسمیت نیافت، دو عضو شورای شهر میاندوآب با مرخصی قبلی در جلسه حضور نیافتند.

جلسه فوق العاده هم رسمیت نیافت

بعد از این موضوع، مجددا جلسه ای دیگر با همین دستور کار البته این بار به صورت فوق العاده، پیش بینی شد تا استعفای “بابک قدیمی” شهردار این شهر و همچنین انتخاب سرپرست شهرداری در صورت موافقت با استعفای وی بررسی شود اما این جلسه نیز به علت عدم حضور سه عضو شورا رسمیت نیافت.

 داستان تکراری جلساتی که رسمی نمی شوند

این وضعیت شهرداری و عدم رسمیت یافتن جلسات شورای شهر، سبب واکنش های بسیاری در فضای مجازی و حقیقی شده است به گونه ای که برخی از شهروندان آن را مایه طنز قرار داده و برخی نیز وعده های اعضای شورای شهر را یادآوری می کنند تا بلکه از این موضوع گره گشایی شود.

بررسی یک دهه اخیر شورای شهر و شهرداری میاندوآب نشان می دهد که موضوع انتخاب شهردار و حتی سرپرست شهرداری که یک مسئولیت موقت حداکثر سه ماهه است، با چالش ها و کش و قوس های فراوان روبرو بوده است؛ به گونه ای که در این شرایط بارها شاهد عدم رسمیت یافتن جلسات و حتی ورود دادستانی و معاون عمرانی استاندار نیز به موضوع بوده ایم.

با توجه به اینکه در ایام تنظیم بودجه شهرداری برای سال آینده قرار داشته و کمتر از دو ماه به سال جدید فرصت باقی است و از سوی دیگر با مسائلی مانند حقوق و عیدی کارکنان و کارگران، آماده سازی شهر برای ایام نوروز و…مواجه هستیم در این شرایط مهم و ضروری است تکلیف استعفای “بابک قدیمی” از شهرداری و وضعیت مدیریت شهرداری هر چه سریعتر روشن شود.

بر اساس این گزارش، میاندوآب در یک دهه گذشته، پنج شهردار و هفت سرپرست شهرداری به خود دیده و متوسط عمر شهرداری حدود یک سال بوده است، به گونه ای که در یک دوره حتی چهار سرپرست برای شهرداری میاندوآب نیز انتخاب شده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.