داد مردم از گرانی گوشت بالا رفت
۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۹:۱۷
شناسه : 278819
5

همزمان با بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی، قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ نیز هرروز در حال افزایش هستند که با توجه به اینکه آذربایجان غربی خود تولید کننده دام و مرغ گوشتی است بالا رفتن قیمت این دو کالا غیر منطقی است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر به نقل از اروم نیوز، به منظور تنظیم بازار کالاهای اساسی ستاد تنظیم بازار در استان تشکیل شده که سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ریاست این ستاد را بر عهده دارد.

با توجه به اهمیت موضوع بالا رفتن قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ، سازمان جهاد کشاورزی استان با تشکل ها و انجمن های تولیدی برای رعایت سقف قیمت دام زنده مدنظر وزارت جهاد کشاورزی و ارائه راهکار اجرائی برای جلوگیری از ورود دلالان برهم زننده نرخ فروش گوشت قرمز گرم با هماهنگی با اعضای دیگر ستاد تنظیم بازار وارد عمل شده است اما روند رو به بالای افزایش قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ همچنان ادامه دارد.

در این میان برخی افراد نیز تخلف کرده و با رعایت نکردن نرخ تعیین شده توسط وزارت جهاد کشاورزی سعی در متشنج کردن بازار و سو استفاده از گرانی قیمت کالاهای اساسی دارند به طور مثال قیمت مرغ در آذربایجان غربی امروز به ۱۴۵ هزار ریال و قیمت گوشت قرمز گاو بدون استخوان به ۶۵۰ هزار ریال رسیده است که این قیمت بالاتر از قیمت اعلام شده از سوی سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده است.

یکی از فروشندگان گوشت اظهار کرد: قیمت گوشت هرروز بالاتر می رود و این وضعیت از ۵ ماه گذشته با گران شدن ارز و در نتیجه آن بالا رفتن قیمت بیشتر کالاهای اساسی به وجود آمده است.

«رحمان علی نژاد» از وضعیت بازار گلایه کرده و ادامه داد: تاکنون با چنین وضعیتی مواجه نبوده ایم و وضعیتمان هرروز بدتر می شود به طوری که دیروز بهتر از امروز بود و  رفته رفته فروشمان به صفر نزدیک تر می شود.

وی یکی دیگر از علت های گرانی گوشت و در نتیجه کاهش تقاضا برای این ماده غذایی را صادرات گوشت به سایر استان ها عنوان کرده و گفت: بیشتر گوشت های تولید شده در آذربایجان غربی به سایر استان ها صادر می شوند و با کاهش مقدار گوشت موجود در استان قیمت آن بالا می رود که این امر باعث پایین آمدن قدرت خرید عموم مردم و شده و خرید و فروش کاهش می یابد.

نظارت دقیق بر بازار گوشت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به لزوم تنظیم قیمت گوشت قرمز گرم در بازار بیان کرد: تمامی دستگاه های استان تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از خروج دام زنده به خارج از کشور بطور دقیق انجام دهند.

«جعفر صادق اسکندری» با اشاره به اقدامات ستاد تنظیم بازار برای کنترل قیمت گوشت، ادامه می دهد: در جهت تعیین شفاف و کارشناسی هزینه های واقعی پس از خرید دام از دامدار در کل مراحل تولید تا توزیع در سطح خرده فروشی از جمله کشتارگاه و حمل و نقل و تعیین قیمت به صورت کارشناسی شده از الزامات ستاد تنظیم بازار در سطح مراکز استان و شهرستان ها است.

وی افزود: به ستاد تنظیم بازار پیشنهاد واردات گوشت قرمز از سوی یکی از وارد کنندگان ارسال و پس از بررسی کارشناسی دقیق بزودی تصمیم گیری خواهد شد.

افزایش غیر منطقی قیمت گوشت

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی تاکید کرد: افزایش قیمت گوشت در آذربایجان غربی قابل قبول نیست.

«رضا حسینی» با اشاره به افزایش قیمت گوشت و گوشت مرغ در استان ابراز کرد: با توجه به اینکه مازاد تولید گوشت در استان وجود دارد، این افزایش قیمت به هیچ وجه قابل قبول نیست و دستگاه های اجرایی مرتبط باید پیگیر موضوع باشند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید جهت بهبود وضعیت معیشتی مردم عمل کنند، اظهار کرد: بهبود وضعیت معیشتی مردم کاری سهل و آسان نیست و عزم تمامی مدیران دستگاه های اجرایی در تمامی حوزه ها را می طلبد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی اذعان کرد: عرضه گوشت مرغ و قرمز باید افزایش یابد.

حسینی اضافه کرد: با توجه به تولیدات گوشت و گوشت مرغ در استان، در افزایش عرضه این محصولات هیچ مشکلی نداریم و این افزایش باید تا یک هفته انجام شود.

وی با بیان اینکه مشکلات مربوط به توزیع گوشت در آذربایجان غربی باید به سرعت رفع شود، تصریح کرد: اگر کارگزار مربوطه در این رابطه طی یک هفته آینده موفق به پیشبرد برنامه ریزی برای تعادل بازار نباشد، تغییر می کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.