خودنمایی قیمت های کاذب در بازار خودرو
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۲۹
شناسه : 305945
4
در میاندوآب چه خبر است؟/ بررسی خبرنگار ما نشان می دهد که ثبت قیمت های کاذب برای خودروهای مختلف سبب شده تا بازار خودرو فعلا چندان گرم نباشد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، برخی خودرو را کالای لوکس و سرمایه ای می دانند و برخی آن را یک نیاز اساسی و ضروری که امروزه به پای ثابت خانواده ها تبدیل شده است.

اما فارغ از اینکه خودرو را کالای لوکس بدانیم یا ضروری، بررسی ها نشان می دهد که دلالی در بازار خودرو مثل بازار مسکن ریشه دوانده است و  ثبت قیمت های کاذب سبب بی رونقی در بازار خودرو شده است.

با گشت و گذاری در بازار خودرو در میاندوآب و نمایشگاههای اتومبیل به خوبی می توان تفاوت قیمت برای یک خودروی مشخص را حس کرد، مثلا اگر قصد فروش یک خودروی پراید مدل ۹۰ را داشته باشی، از ۹۰ تا حتی ۱۲۰ میلیون تومان هم قیمت گذاری می شود.

خبرنگار ما که به منظور بررسی این موضوع به بازار خودرو در میاندوآب رفته بود به طور مشخص دو خودرو پراید و پژو مدل ۱۳۹۰ را از چندین نمایشگاه استعلام کرده است که برای پراید مدل ۹۰ قیمت از حدود ۱۳۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان اعلام شده و برای خودرو پژو ۴۰۵ نیز قیمت ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان اعلام کرده اند.

بر اساس این گزارش، در بین خودروهایی که بیشترین خواهان را در بازار میاندوآب داشت، پراید و پژو پارس در رتبه های نخست قرار دارند و بعد از آن نیز پژو ۴۰۵، ۲۰۶ و سمند در رتبه های بعدی قرار دارند.

خرید و فروش حواله های خودروهای صفر کیلومتر نیز در بازار به چشم می خورد و به گفته برخی فعالان بازار خودرو حواله های خودروهای پرفروش بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان نیز فروش رفته اند.

بررسی خبرنگار ما نشان می دهد که ثبت قیمت های کاذب برای خودروهای مختلف سبب شده تا بازار خودرو فعلا چندان گرم نباشد و نمایشگاهداران خودرو نیز در میاندوآب عنوان کردند که معاملات در حالت سکون و متوقف بوده و با توجه به عدم ثبات قیمت خودرو در بازار، به جز موارد استثنا نه کسی حاضر به خرید خودرو است و نه کسی خودرو می فروشد.

نکته دیگری که در بازار خودرو بسیار مشهود بود، این است که فعالان بازار خودرو به خریداران توصیه می کردند که اگر قصد خرید خودرو دارند همین امروز اقدام کنند و کار را به فردا نسپارند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.