خودسرانه “دگزامتازون” مصرف نکنید
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
شناسه : 288793
6

قائم‌مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه روند ابتلا, بستری و فوتی‌های کرونایی در استان‌های با وضعیت قرمز بالاست, گفت: بیماران کرونایی خودسرانه دگزامتازون مصرف نکنند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، ایرج حریرچی عصر امروز در بازدید از بیمارستان‌های سطح شهر با بیان اینکه هم‌اکنون استان کردستان, جزو استان‌های با وضعیت قرمز کرونا است، اظهار داشت: این‌روزها روند ابتلا, بستری‌ و فوتی‌های کرونایی در استان صعودی و به‌طرز قابل توجهی روبه افزایش است.

قائم‌مقام وزیر بهداشت گفت: در برخی از شهرستان‌های استان‌ها با وضعیت قرمز همچون کردستان کمبود تجهیزات پزشکی داشتیم که در این راستا, یک دستگاه سی‌تی‌اسکن به شهرستان مریوان اختصاص و بیمارستان توحید سنندج نیز از لحاظ اکسیژن‌ساز تجهیز خواهد شد.
وی درباره تاثیرات دارویی دگزامتازون در بیماران کرونایی اظهار کرد: در برخی از مراحل بیماری, از کورتن استفاده کرده که دگزامتازون هم یکی از انواع کورتن‌هاست اما این به آن معنا نیست که بیماران کرونایی خودسرانه آن را مصرف کنند.
حریرچی: 10 استان‌ با وضعیت قرمز کرونا برای اعمال محدودیت‌ها از اختیارات استانی برخوردار می‌شوند/ برگزاری مراسم عروسی در کارواش‌های سنندج‌
حریرچی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان و تعداد فوتی‌های کرونایی در 10 استان با وضعیت قرمز, از مردم خواست که از حضور در تجمعات و مراسمات عروسی و ختم خودداری کرده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
معاون‌کل وزارت بهداشت در این بازدید در یک فضای صمیمی از نزدیک از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های سطح شهر سنندج دلجویی کرد.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.