خودرو حامل چوب قاچاق در میاندوآب توقیف شد
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
شناسه : 314676
3
رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست میاندوآب از توقیف خودروی حامل چوب غیرمجاز قطع شده از منطقه تالاب نوروزلو خبر داد.
پ
پ

موسی جسور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» اظهار کرد: یگان حفاظت محیط‌زیست میاندوآب با همکاری مأموران انتظامی و محیط‌بانان باروق با حضور در جاده‌های منتهی به منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو موفق به شناسایی تخلف قطع اشجار جنگلی شدند.

رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست میاندوآب افزود: در این راستا مأموران موفق شدند با تعقیب و مراقبت، یک دستگاه خودروی حامل چوب را شناسایی و نسبت به توقیف آن اقدام کنند.

وی گفت: این فرد پس از قطع شبانه چندین درخت بید از داخل منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو، اقدام به حمل و فروش می‌کرد که با هوشیاری مأموران دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

جسور تصریح کرد: در این عملیات یک دستگاه خودرو سایپا حامل چوب قاچاق از نوع بید خودروی جنگلی نیز کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست میاندوآب با بیان اینکه گشت‌های نامحسوس در این منطقه به‌منظور شناسایی متخلفین قطع اشجار جنگلی افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: اقدامات لازم به‌منظور دستگیری متخلفان ادامه دارد و با هرگونه تخلف زیست‌محیطی طبق مقررات برخورد می‌شود.

وی افزود: از دوستداران محیط‌زیست تقاضا داریم به‌منظور همراهی اداره حفاظت محیط‌زیست در امر حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی در صورت مشاهده هرگونه تخلفات محیط زیستی، مراتب را به اداره این شهرستان اطلاع داده و یا با شماره‌تلفن ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو میاندوآب با وسعت یک هزار و ۱۵۰ هکتار جزو مناطق چهارگانه حفاظت شده سازمان حفاظت محیط‌زیست بوده و از درجه حفاظتی بالایی برخوردار است.

این منطقه حفاظت شده در ۱۵ کیلومتری شهر میاندوآب واقع شده است و دارای پوشش گیاهی منحصربه‌فرد از جمله درختان گز و نی‌زارها و.. بوده و در این منطقه حیوانات وحشی مانند گراز و روباه و گرگ و خرگوش و برخی پرندگان وجود دارند و در فصول کوچ پرندگانی نظیر غاز، حواصیل، بوتیمار، گاوچرانک، آنقوت، لک‌لک، پرستو، پلیکان، باکلان شناور، کاکائی و چنگر نیز به این تالاب سفر می‌کنند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.