خسارت 790میلیارد ریالی سرمای بهاره به کشاورزان میاندوآب
۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
شناسه : 273766
6

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از وارد شدن 790 میلیارد و 122 میلیون ریال خسارت به بخش کشاورزی میاندوآب بر اثر سرمازدگی در فروردین ماه خبر داد.

پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، اظهار کرد: افت دما و سرمای شدید در فروردین ماه سبب وارد شدن خسارت میلیاردی به کشاورزان در میاندوآب شد.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به بازدید میدانی و گزارشات کارشناسان از باغات این شهرستان بعد از افت دمای هوا، افزود: این سرمازدگی با درصدهای متفاوت باغات انگور، گردو، آلو، هلو، زردآلو، سیب درختی و گوجه درختی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه این سرمازدگی به باغات میاندوآب بین 25 تا 65 درصد خسارت وارد کرده است، گفت: براساس بررسی های کارشناسان ۱۱هزار و ۲۵۲هکتار از باغات با پیش بینی تولید ۷۷هزار و ۶۷۲ تن محصول به ارزش ۷۷۵میلیارد و۳۹۲ میلیون ریال  تحت تاثیر این سرمازدگی واقع شده و خسارت دیده اند.

دیانتی با اشاره به اینکه در شهرستان میاندوآب حدود ۲۰۰ هکتار از محصولات زراعی شهرستان از سرمازدگی خسارت دیده اند، تصریح کرد: سرمازدگی محصولات زراعی شامل پیاز و کلزا را به میزان 15 تا 20 درصد تحت تاثیر قرار داده است.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: براساس بررسی های کارشناسان، سرمازدگی به محصولات زراعی با پیش بینی تولید یک هزار و 789 تن محصول به ارزش 14میلیارد و730 میلیون ریال خسارت وارد کرده است.

وی افزود: در مجموع بر اثر سرمازدگی و افت دما به محصولات کشاورزی زراعی و باغی شهرستان میاندوآب در حدود 790میلیارد و 122 میلیون ریال خسارات وارد شده است.

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.