خرید 37 هزار تن گندم از کشاورزان در میاندوآب
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۹:۴۵
شناسه : 263782
4

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: تاکنون 37 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاوران منطقه میاندوآب در این شهرستان خریداری شده است.

پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان میاندوآب، گفت: پیش بینی می کنیم که امسال با توجه به وضعیت بارش، کاهش 15 الی 20 درصدی  را در بخش تولید گندم در شهرستان شاهد باشیم.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی ما امسال 75 هزار تن گندم از اراضی کشاورزی در میاندوآب برداشت می شود، افزود: گندم مازاد بر مصرف کشاورزان با تمهیدات اندیشیده شده در هفت مرکز خرید ادارات تعاون روستایی و غله خریداری و ذخیره می شود.

وی گفت: در سال زراعی امسال، 16 هزار و 550 هکتار از اراضی کشاورزی در سطح شهرستان زیر کشت گندم به صورت آبی و 12 هزار و 500 هکتار نیز زیر کشت گندم به صورت دیم رفته است.

دیانتی تصریح کرد: امسال در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهش میزان بارندگی ها بوده ایم و به همین دلیل پیش بینی ما کاهش 10تا 15 هزار تنی خرید گندم در شهرستان است.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با ابراز رضایت از کیفیت گندم خریداری شده از کشاورزان، اظهار کرد: اقداماتی که توسط کارشناسان جهاد کشاورزی به صورت مشاوره قبل از فصل کشت، داشت و برداشت و مبارزه با آفت ها انجام گرفته است، در افزایش کیفیت گندم تولیدی نقش مهم و موثری داشته است.

وی هم چنین با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 82 هزار تن گندم از کشاورزان در میاندوآب خریداری شد، گفت: شهرستان میاندوآب یکی از قطب های اصلی کشاورزی در منطقه بوده و اقتصاد نیمی از مردم میاندوآب، وابسته به کشاورزی است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.