خروج از برجام، بدعهدی آمریکا را بار دیگر اثبات کرد/ اروپا هم مثل آمریکا قابل اعتماد نیست/ اختلاف ایران و آمریکا، اختلاف ایدئولوژیک است/ هدف آمریکا ایجاد اختلاف و شکاف در ایران اسلامی است
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
شناسه : 274109
3

امام جمعه میاندوآب گفت: خروج آمریکا از برجام بار دیگر این موضوع را ثابت کرد که وعده های دشمن همه پوچ است و نباید به دشمن و وعده هایش اعتماد کرد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه میاندوآب با اشاره به درس ها و عبرت های خروج آمریکا از برجام برای مردم و مسئولان، اظهار کرد: خروج آمریکا از برجام بار دیگر این موضوع را ثابت کرد که وعده های دشمن همه پوچ است و نباید به دشمن و وعده هایش اعتماد کرد.

امام جمعه میاندوآب گفت: مقام معظم رهبری بارها هشدار دادند که آمریکا قابل اعتماد نیست و از آمریکا برای تعهداتش تضمین بگیرید و امروز نیز فرمودند که اروپا هم تضمین بگیرید چرا که آنها هم قابل اطمینان نیستند.

وی با بیان اینکه مردم و مسئولان باید مراقب و هوشیار باشند، افزود:هدف آمریکا ایجاد اختلاف و شکاف بین مردم و مسئولان است و می خواهند تا دولت و ملت در مقابل هم قرار گیرند و لذا باید مراقب توطئه های دشمنان بود و جلوی اختلاف را گرفت.

حسن زاده با اشاره به اینکه متاسفانه عده ای دارای اندیشه و تفکر شبه غرب گرا هستند و باید در مقابل این اندیشه ایستاد، تصریح کرد: مسئولان باید این را در نظر داشته باشند که تنها مسیر توسعه و پیشرفت کشور این است که از ظرفیت های داخلی بهره بگیرند، همانطور که در هشت سال دفاع مقدس به جوانان اعتماد کردیم و حماسه ها آفریدیم.

امام جمعه میاندوآب به تبعات خروج آمریکا از برجام برای این کشور اشاره کرد و گفت: خروج آمریکا از برجام سبب ایجاد اختلاف و شکاف میان آمریکا و اروپا شده و از سوی دیگر در داخل این کشور نیز دودستگی و اختلاف در مورد موافقت یا مخالفت با برجام میان گروه های موجود در این کشور بوجود آورد.

وی با بیان اینکه شاید تا قبل از برجام عده ای متوجه موضوع نبودند ولی اکنون متوجه شدند که  آمریکا قابل اعتماد نیست، افزود: خروج آمریکا از برجام سبب تعمیق بی اعتمادی عمومی مردم ایران نسبت به آمریکا و استکبار ستیزی شد.

حسن زاده در ادامه به تاثیر خروج آمریکا از برجام برای ایران اشاره کرد و گفت: خروج آمریکا از برجام سبب تقویت ساختار کلان بی اعتمادی به غرب و تقویت ساختار درونی نظام در مقابله با استکبار می شود چرا که برای عده ای اثبات کرد که آمریکا قابل اعتماد نیست.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه اختلاف میان ایران و آمریکا یک اختلاف ظاهری نیست بلکه اختلاف در ایدئولوژی و مبانی است، افزود: این موضوع نشان داده که منازعه و اختلاف بین ایران و آمریکا ایدئولوژیک است نه اختلاف ظاهری.

وی با اشاره به اینکه این موضوع نشان داد که انرژی هسته ای حق مسلم ماست، اظهار کرد: مشروعیت اقدامات هسته ای در تمام ابعاد از دیگر آثار خروج آمریکا از برجام برای ایران است.

حسن زاده هم چنین با بیان اینکه مسئولان باید در کنار مردم باشند، تصریح کرد: من می گویم که میاندوآب، بیچاره است و در میاندوآب، مظلوم کشی می کنند و از حرف حق دفاع نمی کنند و بنده هم می دانم که فردا نیز از من شکایت می کنند ولی باز هم حرف هایم را خواهم زد.

وی با اشاره به هفته هلال احمر، گفت: مردم محوری، جوان محوری، داوطلب محور، فرهنگ محور  بودن و جلب اعتماد مردمی که نمونه آن در کمک  60 میلیاردی به زلزله زدگان از جمله ویژگی های هلال احمر است که داوطلبانه در صحنه های مختلف حضور دارند.

امام جمعه به سالروز لغو امتیاز تنباکو به فتوای میرزا حسن شیرازی اشاره کرد و افزود: علما و میرزای شیرازی ها برای حفظ اسلام زحمات زیادی را متحمل شده و 1400 سال است که در مقابل تسلط بیگانگان ایستاده اند و با استکبار مقابله کرده و از اسلام و دین دفاع کرده اند و اسلام را به ما رسانده اند و باید قدردان این زحمات باشیم.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به روز بین المللی خانواده، اظهار کرد: تمام هم وغم دشمنان، تزلزل و نابود کردن بنیان خانواده است و خانواده ها باید هوشیار بوده و مراقب توطئه های دشمنان باشند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به نشانه آدم های خوب، اظهار کرد: داشتن واعظ درونی، پاک شدن قبل از فوت، دین شناس بودن، زهد در دنیا، شناختن عیوب خویش و شرح صدر داشتن از جمله ویژگی های انسان خوب بودن است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.